Pakker til adventskalenderen

Ra2

Glad i forumet
Her vil jeg bli ferdig med julegaver og pakker til adventskalenderen tidligst mulig!!

Er det noen som har noen tips på hva man kan ha i adventspakker (gutten er 3,5 år). Jeg vil at det skal være noe som kan være nyttig også og ikke bare rask... Jeg syns heller ikke at det behøver å være noe som er så veldig dyrt...

Det jeg har kommet på til nå er:

Vaskeklut (sånn som man må bløte opp i vann. Med artige motiv. Så de hadde med blånisser på princess)
Strømpebukse
Sokker
Godteri på lørdag (har nettopp begynt å få litt lørdagsgodt og da kan han liksågodt få det i kalenderen)
Kanskje noe formingsleker som vi kan gjøre sammen

I fjor hadde jeg en del aktiviteter, men vet ikke om jeg tør å satse på det i år siden dagsformen min varierer så masse.

Er der noen som har tips?

Ville kjøpt en pakke lego og delt opp i flere pakker.. Tegneblyanter, modelleire, pepperkakeformer.. Apotek 1 tror jeg det er har forskjellige skumbad og sånt da...

Småe bøker på bokhandelen (visst barnet liker bøker), store perler som barnet kan perle med også kan du stryke de på en god dag :) Spisebrikke i blåfjell fra Princess, nille har mange fine småleker som biler osv til en billig penge, eske med rosiner eller annen sunn snacks. Kanskje slike kjekspakker som det er mange småe kjeksposer oppi? Ny tannbørst, egen shampoo eller såpe med lukt f.eks. Håper du fikk noen ideer :)

Puslespel eller legofigur - det stiller litt krav til deg, for den må byggast/leggast fyrst slik at du kan legga bitane i rett rekkefølge (føl ofta instruksjonar til legoen som kan vera fine å få i fyrste pakken, då ser han kva det skal bli til slutt)

Fargeblyantar/maling og maleblokk
Dela opp ei bok/fortelling og ha fortsettelse i kvar luka?
Ball
såpebobler

Puslespel eller legofigur - det stiller litt krav til deg, for den må byggast/leggast fyrst slik at du kan legga bitane i rett rekkefølge (føl ofta instruksjonar til legoen som kan vera fine å få i fyrste pakken, då ser han kva det skal bli til slutt)

Fargeblyantar/maling og maleblokk
Dela opp ei bok/fortelling og ha fortsettelse i kvar luka?
Ball
såpebobler

og sånne små dyr til egen dyrehage/bondegård?
elskar adventskalendarar!

TAkk for gode tips:)) Er greit å få noen ideer:)

Princess og Røde Kors har et samarbeid hvor de har laget 24 adventspakker som du får kjøpt, også går endel av kjøpesummen (hele eller bare litt, jeg vet ikke) til Røde Kors. Innholdet i pakkene er litt spesielt, det er liksom småe "hobbysett" hvor barnet får forskjellige småe enkle sett hver dag, f.eks laging av en dorullnisse. Neste dag kan det være å fargelegge en figur f.eks. Litt vanskelig å forklare, har ikke sett disse selv bare fått høre om flere som skal kjøpe disse settene. Kan jo kjøpe en klubbe, pakke toy osv å legge i ekstra når det er helg å sånn? :) Hørte at settene var litt dyre, men i en travel hverdag kan jo dette være et bra tips, slik at ikke det blir en typisk "godiskalender" som mange barn får.

Back
Topp