Pakkeliste!!

Lena89

Gift med forumet
jeg har fått helt syden dilla... såh hva trenger vi å ha med?? da tenker jeg til minimannen.. dere som har reist med barn før noen gode råd?? hva med maten, middagsglass/grøt? skal være vekke i 2 uker så må jo dra med meg ein hel HAUG av slike ting da.. eller kan han spise maten der? er jo bare 9 mnd ca når vi reiser

solkrem med høy faktor til barn og uv drakt.. d er d eneste jeg har på listen til nå..

Så heldig med sydentur da!! :)

Planen var jo en sydentur her og i slutten av sepetmber, men tror ikke vi får råd til det siden ejg skal ha 10 uker ulønnet på rappen med 3 uker ferie innimellom :( Jeg skulle jo legge av penger hver mnd men hehe det var ikke så lett nei! Får håpe vi får til en tur om ca 1 år til da!! da SKAL jeg!!! kan jo jobbe overtid når jeg begynner å jobbe igjen også frå vi bare spare litt penger :D

Men nå var ikke dette poenget nei hehe!!

Sånn prampack ville jeg absolutt kjøpt/fått lånt meg :)
solbriller og solhatter/capser
de kan nok spise maten der nede, nestlè er jo over alt omtrent men jeg ville nok tatt med meg fra Norge:P
Ville kjøpt noen nye leker til å ha på flyet om han ikke sover! :) Så er det noe gøy og nytt og ikke noe han har lekt seg lei på :P
vogna ville jeg tatt med
vippestolen (får vel plass i prampacken)
hvilket hotell skal dere på og hvor skal dere dra?

uv beskyttet drakt og solkrem med høy faktor er bra:) (de har jo testet solkremer for barn)

tutekopper som han kan drikke vann av
bleier!! sikkert dyrt der nede

hmm...

hmmm.. :P

http://www.ving.no/charterpackagelist?QueryDepID=12667&QueryCtryID=4267&QueryAreaID=0&QueryResID=4385&QueryDestID=0&QueryDepDate=20110722&QueryChkInDate=00010101&QueryDur=15&QueryRetDate=20110806&QueryChkOutDate=00010101&CategoryId=2&QueryRoomAges=%7c42%2c42%2c0&QueryUnits=1

vi skal bo på en av disse.. vurderer å ha all inclusive.. men får se..[:D]

Jeg hadde tatt med grøt iallefall!!

Bomma totalt da vi reiste, og fikk jo en baby som gikk fra å sluke grøten, til å nå må lures i grøt, fordi den teite USA-grøten ødela! Så hadde ikke tatt den sjangsen igjen [:)]

Vi hadde prampack og i den gikk det:

1 tvillingvogn
1 vippestol
4 pakker bleier
4 pakker badebleier
håndklær
grøt pakker
mme pakker
leker
våtservietter
vaskeklut (ikke alle som har det i syden)

jeg kommer ikke på mer i farta jeg, men den var jammen kjekk å pakke i.
vi hadde to uker på gran canaria.
jeg amma og ga grøt.

ha med termos så du kan ha litt kokt vann, det var kjekt til grøten.
skyggelue
tepper/helsepledd og andre pledd for comfor osv i vogn og når man er ute. for en er ute ganske så mye.

vaskepulver for å skylle opp litt.

Jeg hadde med 2 pakker grøt, men de åt han opp på 3 dager, så jeg måtte kjøpe spansk grøt, det gikk kjempe bra.
Middag på glass har de også og den er ganske sikker, tror de hadde nestle der også. de har visse krav til baby ting.
Våtserviettene der og bleiene er ofte parfymert. så ta med slikt selv+ at bleiene var drit dyre.

takk for tips jenter [:D]

her kommer ett sikkert veldig dumt spørsmål..

altså hadde dere vognen opp prampacket eller bare stuffa du den med annet fyll? vi skal ikke ha med city crossen vår.. tar med en paraplytrille..

om jeg forstod riktig så pakka vi vogna inn i prampacken hjemme.
også hadde jeg med babybjørn på flyplassen. og ho andre satt på skuldern til pappa eller gikk.

ja vi putta masse annet stasj i prampacken også. tror den veide over 40 kg på vei hjem haha...

ORIGINAL: *Prinsessa

om jeg forstod riktig så pakka vi vogna inn i prampacken hjemme.
også hadde jeg med babybjørn på flyplassen. og ho andre satt på skuldern til pappa eller gikk.

ja vi putta masse annet stasj i prampacken også. tror den veide over 40 kg på vei hjem haha...

ikke helt riktig hahaha...

vi skal ikke ha med vogn i d hele tatt bortsett fra en paraply trille.. må jeg ha den oppi prampacken eller kan jo bare stuffe den og ha trilla med utenom?

Bare et lite tips ang. prampack. Vi har brukt denne på 4 flyturer nå, to innenlands og to utenlands. Nå sist scannet de prampacken for å sjekke hva som var inni, så om dere reiser med bare paraplytrille er det ikke vits med prampack, da blir jo det ingen vogn å ha inni. Om de ser at dere bare har alle mulige andre ting inni kan dere bli nødt til å sende det som vanlig bagasje. Bare obs obs, hadde ikke tatt sjansen!

Vi pakker gjerne også litt ekstra bleier eller leker oppi prampacken, men har jo da en vogn oppi der også, da går det greit[;)]

du må ikke ha med prampack!

det er bare hvis vognen går i stykker får du ikke noe igjen for det om du ikke sender med prampack :) Men om det er en parapytrille du ikke bryr deg noe særlig om så bare send den som den er da! Eller pakk den inn med noe annet:)

Så bra du spør Lena! :D Vi reiser til syden i mai å jeg har ingen anelse om hva jeg skal pakke eller hvordan! haha.

Trenger man prampack på SAS å eller har de egne poser? er litt i tvil om vi skal leie prampack eller sende i posene dems.

ORIGINAL: * Lille Persille *

Så bra du spør Lena! :D Vi reiser til syden i mai å jeg har ingen anelse om hva jeg skal pakke eller hvordan! haha.

Trenger man prampack på SAS å eller har de egne poser? er litt i tvil om vi skal leie prampack eller sende i posene dems.

Du får pose, de krever selvsagt ikke prampack, men den er den eneste som forsikrer vognen når du reiser med sas eller norwegian. Annen innpakning kan lett skade vognen og da må du ta på deg de kostnadene selv. Men som regel går det jo greit[:)]

Da vi var i bulgaria så var snuppa 9 mndr... Hun spiste spaghetti hver kveld, nesten [8D]

hadde med bleier, men måtte kjøpe der nede også... melka nedi der drakk hun.. er jo ikke vanlig melk... holdbar 1 år.. sa det til HS og hun likte det ikke, men det gikk bra ettersom jenta nesten var 10 mndr...

hadde med altfor mye klær [:-] eneste de bruker er jo bleie evt UVdrakt... + evt shorts og t-shirt...

Back
Topp