Pakkeliste - sykehus

Luna30

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
~:Heartblue~ Her kan vi dele hva vi skal pakke i sykehusbagen når den tid kommer ~:Heartpink~
 
Jeg skal hvertfall ha med sjokoskruer!! verdens beste sjokolade - selges på Rema 1000. Minner om smash - bare mye mye bedre!
 
De har jeg sett men ikke smakt! Hørtes digg ut! :happy: Tror jeg skal ha med meg mye jeg kan småspise på, nøtter, lefse, skyr, frukt, brus osv som er lett tilgjengelig for å få opp blodsukkeret. Og kanskje litt spekeskinke:p
Har også sett via fødebagen sin Instagram at de selger kjølende bind, det tror jeg ikke er så dumt å ha med!
 
Toalettsaker,Mobillader, kortstokk, pilatesballen, snop og drikke :rolleyes:
Rett og slett det jeg trenger for underholdning underveis og for å føle meg fresh til turen hjem :angelic:
 
Morgenkåpe :smiley-angelic003
 
Morgenkåpe, kontaktlinser, tannkrem, tannbørste, balsam, innesko.
Mange vide bukser, ammesingleter og cardigans.
Hadde med sånne müslibar med sjokolade fra Coop sist gang, de skal jeg ha med igjen (selv om jeg ikke rakk å få med inn fødebagen en gang før ungen var ute så var det veldig godt å ha etterpå.

Skal også ha med Pysjamaser til bittelille, har angret på at jeg har hatt med for få hver gang. Greit å bruke de klærne som er på sykehuset, men Pysjamaser var utrolig greie å ha på også.

Skal ha med hårføner, fuktighetskrem og samarin også (har fått så sterke luftsmerter etter hver fødsel, hadde ikke med det første gang, men hadde med når jeg fikk lillebror og det hjalp veldig)
 
Denne gangen skal jeg ha med tynne ullsokker og vide slippers. Forrige gang hovnet føttene veldig opp etter fødsel, og jeg svettet enormt på føttene! Alle sokkene ble gjennomvåte, og jeg ble kald på føttene :mask:

Også skal jeg ha med sportsdrikk/Farris til selve fødselen. Jeg drakk enormt mye væske sist, men bare saft og vann uten salter i. Ville ikke ha noe mat, det fristet ikke. Det gjorde at både jeg og lillegutt hadde kalium(?)mangel rett etter fødsel.
 
Denne gangen skal jeg ha med parfymefri deo. Måtte stikke ned på apoteket og handle det sist, syns det ble litt mye å legge den nyfødte i armkroken med sterk parfymelukt. Og så skal jeg ha med mykgjørende pulver for magen, ble så hard da melka kom i gang. Ellers, flere skift til meg selv og færre til babyen :p
 
eget sengetøy til å ha med på barsel❤️❤️ var gull verdt med forrige! og egne såpe, shampoo og balsam! og tøffler! + alt det vanlige
 
Jeg klarte ikke å spise noe under fødselen sist, så kanskje noe drikke med salter i. Slet veldig med å få ned saft... Ellers minst to par vide bukser, ullsokker, ammesinglet, t-skjorte og kardigan, egne truser, sandaler, vannflaske... Toalettsaker, kun det enst nødvendige. Jeg pakket for mye av det sist... Litt flere skift til lille....
 
Kjølebag med digg mat og drikke. Hater varm drikke. Maten er mest til etter fødselen. Vet av erfaring at det kan være stress å komme seg til kjøkkenet på rett tid, og har alltid urimelig lav r
beholdning med salami. Hva skjer med det? "Alle" mødrene jeg har sett på barsel velger salami :laughing002 er ikke noen særlig skive-fan, men hvis jeg først skal ha en skive etter ni måneders svangerskap, så er det med salami!

Slippers til dusjen (og ellers) er et must!
 
Sist lå jeg bare i sykehusskjortene xD de var så deilig å ha på at jeg vurderte å stjele med meg...mn gjorde ikke det da. Jeg var såpass slabbedask at jeg kun var inne på rommet vårt så jeg var sjokkert da vi ble skrevet ut og jeg så at flere kvinner med partnere satt påkledd og spiste i kantina og ikke på rommene sine hahaha :hilarious::hilarious::D

Må ha med toalettsaker, vide tøfler, et par klesskift til meg og far, flere pysj/luer/votter til mini, toalettpapir, brystpumpe, fuktighetskrem, nesespray (sykehusluft) og morgen kåpe.

morgenkåpe og tøfler må nok kjøpes rett før fødsel mtp hvor stor jeg ble sist :p
 
Sist lå jeg bare i sykehusskjortene xD de var så deilig å ha på at jeg vurderte å stjele med meg...mn gjorde ikke det da. Jeg var såpass slabbedask at jeg kun var inne på rommet vårt så jeg var sjokkert da vi ble skrevet ut og jeg så at flere kvinner med partnere satt påkledd og spiste i kantina og ikke på rommene sine hahaha :hilarious::hilarious::D

Må ha med toalettsaker, vide tøfler, et par klesskift til meg og far, flere pysj/luer/votter til mini, toalettpapir, brystpumpe, fuktighetskrem, nesespray (sykehusluft) og morgen kåpe.

morgenkåpe og tøfler må nok kjøpes rett før fødsel mtp hvor stor jeg ble sist :p
Jeg husker jeg møtte en trøtt far ikledd en slik nattskjorte, da jeg tasset bort for å hente meg frokost :D
 
Skal huske tøfler denne gangen. Gikk rundt i tunge vintersko sist
 
Puta mi. Putene på ahus er bare noen tynne lefser.
Bbhugme’n
Flaske jeg kan fylle vann i
Farris med lime og sitrongress
Klær til mini. Sund klærne en kan låne på sykehuset kan være litt stive.
Cabo bæretøyet, evt bare bæretuben jeg kjøpte på sykehuset sist.
Mobillader
Evt noe snacks. Hadde med kjeks sist, men rørte de ikke.
Leppomade
Håndkrem
Toalettsaker
Klær til meg
Pysjbukser
Multimam kompresser
AirPods
Slippers (må kjøpe nye når det nærmer seg, de jeg hadde med sist passet ikke. Hadde så mye vann i beina.)
 
Last edited:
Ikke et pakketips, men sykehustips: da jeg ble lagt på barsel sist så syntes jeg senga var så hard. Da viste det seg at man kan faktisk be om ekstramadrass som gjør det mykere. Det var veldig godt for en totalt utmattet kropp.
 
Hvor får man kjøpt shampo, balsam og dusjsåpe i reisestørrelse? (på nett)

Og tynne ullsokker?
 
Last edited:
Back
Topp