Pakkelek

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
skal snart på to jentekvelder hvor vi skal ha pakkelek. Hva er gøy å få i pakkene? Glemmer fra vært år og synes alltid det er vanskelig å finne på noe ☺️

Jeg er ikke vant til pakkelek. Er det "vanlige" gaver som gis under lek eller er det mer type gave som adventskalender-gave?

God håndkrem? Oppskriftshefte på julekaker? Ansiktsmasker og peelinghansker?

Jeg er ikke vant til pakkelek. Er det "vanlige" gaver som gis under lek eller er det mer type gave som adventskalender-gave?

I danmark spilles det ved å få 6 på terningen man kaster. Da får man en pakke. de bruker å ha det julesammenkomster eller julefrokost :) Men kan sikkert spilles på forskjellig måter.

Vi har gjerne pakkelek på julebordet til jobb, på forhånd er det avtalt hvor mye pakken skal koste. Stort sett har det vært julepynt av et eller annet slag, men har vært med på at det har vært en 4 pakning med Pepsi Max og en en dorull (var tullepakke).

Te, duftlys, skrubb til kroppen, neglelakk, pepperkake former, fluffy sokker . Føler at alt er en god gave om du kunne tenkt deg det selv :)

Te, duftlys, skrubb til kroppen, neglelakk, pepperkake former, fluffy sokker . Føler at alt er en god gave om du kunne tenkt deg det selv :)
Enig i det, men vet ikke hva jeg ville satt pris på selv

Blitt enige om 75 kr pr gave ☺️ Og er jo greit at det er noe som kan passe alle siden en ikke selv bestemme hvem som får gaven ☺️

I danmark spilles det ved å få 6 på terningen man kaster. Da får man en pakke. de bruker å ha det julesammenkomster eller julefrokost :) Men kan sikkert spilles på forskjellig måter.
Bor du i Danmark?

Kommer an på hvor dyre gavene skal være, men har feks sett artige spill til 150 kr, da kan man jo spille etterpå, gøy på feks julebord :)

Vi pleier og spille det julaften på kvelden, da er det om om få 6 på terningen , og den som får 6 får veldige en pakke.
Her er det alt fra gaver fra 10kr til 100kr ..
mange pakker inn en mandarin feks og ligger i en liten esken (bare på gøy)
Men andre gir en bok, jeg var så heldig og få en barnebok for noen År siden :p

Men ja tror og det er forskjellig fra sted til sted hva man gir.. hos oss spilles det for gøy, men sef noen «normale» gaver er det og da ;)

Back
Topp