Pakkekalender tips

Maisen

Elsker forumet
jentene i juni13
Første gang jeg i det hele tatt skal kjøpe gaver til pakkekalender. Så jeg trenger alle tips jeg kan få. Er mange som foreslår duplo og gi en klosse om dagen, men hvordan forklarer du for en toåring at om fem dager kan du bygge en brannbil for eksempel? Ser for meg at han blir litt skuffet over en klosse? Vet heller ikke hvordan jeg skal forklare prinsippet med en pakke hver dag i 24 dager, men de har jo kalender i barnehagen så kanskje de har forklart det der.
 
Vi hopper over i år også, nettopp fordi hun ikke kommer til å forstå greia med en pakke hver dag i 24 dager, og så plutselig ingenting :) Men på Facebook finnes det en egen gruppe for dem som handler sånt på ebay, (ebay kalendergaver eller noe sånt heter gruppa) og der kan du nok finne mange tips til ting som ikke koster skjorta :)
 
Her fikk han pakkekalender for første gang i fjor ettersom storesøster fikk (begge fikk av mine foreldre). Da fikk han diverse duplo...men var mest det å få åpne pakke som var størst :) Storesøster fikk pakkekalender for første gang når hun var 2 år...kjøpte Duplo zoo slik at hun fikk ett dyr/bil/mann hver dag pluss noen klosser ekstra på helg :)
 
Jeg er med i den gruppa på Facebook. (kalendergaver ebay) og har handla sikkert tjue pakker de siste ukene. Hehe.. Her er det håpløst å droppe kalender til lillesøs da storebror får og ho skal jo ha det samme
som han seff! Handler sokker, strømpebukser etc i tillegg til litt fargestifter etc. Tiger butikkene har også mye artig smågreier til kalender.
 
Jeg kjøper til 3. Kjøper litt (mye) på ebay også fyller jeg på med ting de trenger og som jeg likevel måtte ha kjøpt. Bruksting.
 
Vi dropper det. Hadde for et par år siden til eldste, men jeg syns det ble feil fokus (og dyrt) og gan ble ikke fornøyd med sokker for å si d sånn... I fjor hadde vi en aktivitetskalender fra røde kors som vi laga noe sammen hver dag, den var så bra! Men i år har jeg ikke funnet tilsvarende... Og med en liten en så orker jeg ikke mye styr. Det ble legokalender på eldste og My little pony til Hannah. ;)
 
Vi dropper det. Hadde for et par år siden til eldste, men jeg syns det ble feil fokus (og dyrt) og gan ble ikke fornøyd med sokker for å si d sånn... I fjor hadde vi en aktivitetskalender fra røde kors som vi laga noe sammen hver dag, den var så bra! Men i år har jeg ikke funnet tilsvarende... Og med en liten en så orker jeg ikke mye styr. Det ble legokalender på eldste og My little pony til Hannah. ;)
Tror panduro har sånn type "lage ting selv"-kalender :) Skjønner godt at du tar en "lettvint" løsning i år :) Her blir det flaxkalender og sjokoladekalender.... :p
 
Her blir det en aktivitetskalender for hele familien.
Lagde en slik fyrstikk-kalender i fjor ImageUploadedByBV Forum1447761913.207353.jpg
Og den skal jeg finne frem i år også.
Jeg skriver lappe med aktiviteter som baking, svømmehallen, kino, skogstur, maling, spill, kino, filmkveld hjemme osv.. Kvalitetstid sammen i julestria rett og slett:)
 
Back
Topp