Pakkekalender - tips - barn rundt 2 år

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Skal dere ha pakkekalender til deres barn rundt 2 år + ?

Eventuelt hva skal dere ha i kalenderen?

Og tror dere at barn på rundt 2 år skjønner at de bare får åpne 1 om dagen?[;)]

Vurdere å ha pakkekalender til jenta mi i år.. og trenger tips[:)]

Vi har hatt pakkekalender hvert år siden Aron var 1 år. Det er kjempepopulært.

Vi har en krybbe med noen figurer og dette utgjør 12 pakker hvert år. Tenkte kanskje dette var litt kjedelig i begynnelsen jeg, men det er faktisk stor stas. Det blir liksom hans krybbe og han kan ordne med den masse.

Andre ting vi har puttet oppi gjennom årenes løp er:
- sokker
- kinderegg
- rosinpakker
- pepperkakeformer (planlegges litt da for da blir det baking denne dagen)
- lekebiler
- små plastfigurer (Pokemons, Ole Brumm o.l.)
- blyanter og viskelær
- raggsokker
- lue
- hårstikker og spenner er jo moro om man har jente *hihi*
- klosser (treklosser og Legoklosser)

Trenger ikke være så dyrt. Kan jo kjøpe litt større pakker med ting og dele opp i flere pakker. Og jeg er veldig glad i praktiske ting som lue, sokker o.l. da :)

Vi skal ha pakkekalender til vår, han er 2 år og 8 mnd i jula [:)]

Det jeg har kjøpt til nå er:
- Lommelykt
- 1 Pakke med nye mam-sutter
- lekebiler, 3-pk
- Pierre Robert sokker

Jeg kommer nok til å pakke inn en del ting han trenger, og litt koseting også da [;)]
Bla:

- Ny lue. Han trenger en vann- og vindtett headover, så det blir en Troll-lue i en pakke [;)]
- Vaskekluter. Sånne brikker som blir til vaskeklut når man har dem i vann
- Tannbørst
- Liten sjokolade eller annen nam på lørdager
- Lekefigurer
- Tegnesaker

ORIGINAL: RedElf

Vi har hatt pakkekalender hvert år siden Aron var 1 år. Det er kjempepopulært.

Vi har en krybbe med noen figurer og dette utgjør 12 pakker hvert år. Tenkte kanskje dette var litt kjedelig i begynnelsen jeg, men det er faktisk stor stas. Det blir liksom hans krybbe og han kan ordne med den masse.

Andre ting vi har puttet oppi gjennom årenes løp er:
- sokker
- kinderegg
- rosinpakker
- pepperkakeformer (planlegges litt da for da blir det baking denne dagen)
- lekebiler
- små plastfigurer (Pokemons, Ole Brumm o.l.)
- blyanter og viskelær
- raggsokker
- lue
- hårstikker og spenner er jo moro om man har jente *hihi*
- klosser (treklosser og Legoklosser)

Trenger ikke være så dyrt. Kan jo kjøpe litt større pakker med ting og dele opp i flere pakker. Og jeg er veldig glad i praktiske ting som lue, sokker o.l. da :)

Takk for genial ide med klosser!! Snuppa elsker duplo. Er jo kjempefint å dele opp[:)][:)][:)]

Vi har hatt pakkekalender siden prinsen var 1 år og det er kjempe stas.
Mye forskjellig man kan ha oppi:

-tegnebok
-fargeblyanter
-kjevle,peppekakeformer
-sokker
-lørdagene er det godteripose,feks
-lue

var litt tidlig på morningen til at jeg kom på noe mer[8D]

Patrick hadde kalender i fjor, da var han 1 år.. Kjøpte en eske med masse duplo i, og et Little-people sett, og trebokstaver som ble navnet hans (Til og ha på veggen).

I år tenker jeg han får

-Duplo
-Sokker
-Lekedyr
-Fargekritt
-Tegneblokk
osv..

Jeg har kjøpt kalender jeg skal brodere, men har ikke fått begynt på den, da den er hos ISS etter vi hadde brann..[:(]

Men jeg bruker nok den samme som i fjor (Om jeg får den tilbake,da..) den har jeg strikket selv og ser sånn ut:

Den nederst i hjørnet der, så er den ca 90cm lang [:D]

Puslespill. Man kan dele opp så man får noen biter hver dag og til slutt blir det et helt bilde. (Viktig at man har puslet det på forhånd da, så man får biter som passer sammen slik at det gradvis blir et bilde)

Mamma har brodert kalender som Harald, 16 mnd i desember, skal få i år. Lurer veldig på hva vi skal ha inni, ikke for store pakker, men heller litt mot dublo...

Da går ann å henge opp 1 pakke kvar kveld, som hu får dagen etter. Da ser hun ikkje alle pakkene og dere slepp sutring[:)]

Plaster med Disney var populært her i fjor.

Ellers forteller min mor at vi fikk legoklosser eller puslespillbiter fra dag til dag.

Sprettball ble hun glad da hun fikk!

Vår jente skulle få kjøkken til jul, så vi gav henne litt bestikk eller annet kjøkkenutstyr hver dag.

vi kjøpte inn en eske med duplo i fjor og pakka inn klossene. Hadde noen "større" pakker inne i mellom. For oss med 2 like gamle er dette kjempegreit og slipper krangling om hvem som har fått hva. Kommer til å gjøre det samme i år også.

Celine hadde i fjor når hun var 1,5 år å skjønte at det var en pakke om dagen...
Blir i år også.

I kalenderen hos oss er det:

sokker
klær(gjerne juleantrekket)
pysjamaser
en liten snop ting når helga kommer
i år blir det kanslje no mikke eller ole brumm ting/dvd
badesåper
de klutene som blir store i vann
sånne kuler som gir farge på badevann
truser
bok
cd
klistremerker
farger
fargebok

Ja,i det hele tatt. Blir mest ting jeg vet hun liker og som jeg vet hun trenger [:)]

jenta mi kommer til å være 21 mnd i jula.
vi skal lage en mellomting mellom pakkekalender og "gjøre-ting-kalender"[:)]
skal lage fine kort som viser motiv som å gå i lekeland, reise til svømmehallen, bake julekaker osv.
om hun kommer til å forstå noe? kanskje? kanskje ikke?
Men etterhvert, de neste årene, så kommer hun til å sette pris på å få åpne et slikt kort og glede seg hele dagen i barnehagen for når hun kommer hjem da skal hun og mamma/pappa gjøre DET OG DET[:)]

Back
Topp