Pakkekalender-dilemma...

Mamusia

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg kommer til å ha pakkekalender til 4 barn men jeg vet liksom ikke hvor jeg skal gjøre av fire kalendere. Hun største kan ha den på rommet sitt, hun er ikke ofte hos oss uansett, så faren for at hun åpner flere luker er liten, siden hun har mange luker å åpne når hun kommer. Men altså de tre andere? Jeg har ingen ferdig brodert kalender og rett og slett ikke plass til å henge opp sååå mange pakker. Hvordan skal jeg løse dette?? Tenkte kanskje å ha julestrømper hengende og ta en pakke inn dit om dagen? Eller ha en liten kurv på bordet å fylle på med pakkene hver dag. Men er det ikke litt av sjarmen at man ser det nærmer seg julen ved at antall pakkene blir mindre?

Venter Skatt nr.4

På app'en

Har dere en ledig vegg noe sted?
be58de26e62402573112a931748136f7.jpg

Noe sånt tar liten plass, og kan henges både loddrett og vannrett

Har dere et trappegelender du kan bruke da? Kan jo bli ganske dekorativt med et fint julepapir og pakkene hengende i fine bånd. Da kan du henge alles pakker for første desember sammen osv.

Jeg syns det høres helt fint ut å ha et sted hvor det dukker opp en ny gave for hver dag. Da kan man jo ha en kurv som blir litt fint pyntet? Alternativ en kurv per barn, å bare legge alle gavene i?

Andre måter å lage kalender kan være å bruke bare en knaggrekke til å knyte på, eller en kleshenger (sånn av tre som har stang nederst), eller en sponplate som man dekker til med stoff eller maler eller noe, og pynter og skrur inn kroker i.

Har dere en ledig vegg noe sted?
be58de26e62402573112a931748136f7.jpg

Noe sånt tar liten plass, og kan henges både loddrett og vannrett

Jeg hadde sikkert kunne fått plass til en, sånn kalender men tre eller fire?? Det er jo det som er problemet...

Venter Skatt nr.4

På app'en

Jeg hadde sikkert kunne fått plass til en, sånn kalender men tre eller fire?? Det er jo det som er problemet...

Venter Skatt nr.4

På app'en

Kan jo henge dem på rekke over og under hverandre, litt tett sammen?

Ja, sånn har jeg ikke tenkt men det går selvfølgelig an... Jippi, tusen takk! :-)

Venter Skatt nr.4

På app'en

Ja, sånn har jeg ikke tenkt men det går selvfølgelig an... Jippi, tusen takk! :)

Venter Skatt nr.4

På app'en

Bra du fant en løsning da. :)
Uansett hvordan du gjør det så blir nok barna fornøyde. :)

Jeg er vokst opp med en kalender hvor alle 4 pakkene lå. Vi hadde hver vår farge på papiret det var ikke noe problem.

Ja, de blir glade uansett, bare jeg som stresser sånn... (Skal være julete og fin, nyttig men ikke hverdagslig og ikke søppel, og helst ikke koste en formue ( er ikke glad i opplegget med 24 ekstra julegaver ) så ja, hehe, mange kriterier pluss at det må jo finnes plass til så mange pakker :-) )

Venter Skatt nr.4

På app'en

Back
Topp