Pakke til fjelltur, 6-åring:)

sogn78

Forumet er livet
VIP
Hei jenter.
Sliter litt med pakking til fjellturen til eldste. Dei reiser på ettermiddagen, og går rett i bh dagen etterpå.

Dei skal bære alt sjølv, inkl sekk, sovepose, ein liter drikke og liggeunderlag, så må pakke minst mulig andre ting.

I morgon skal det bli supervarmt og fint, dei skal opp på 600 moh, gå ca 800 meter til leirplass.
I løpet av natta (dei ligger i lavvo) er det meldt minimum 12 grader. Morgonen etter er det meldt regn, ca 0,7 mm nedbør da, så ikkje mykje.

Tenker han reiser i shorts og t skjorte, tar med ullundertøy til å sove i, og ei skallbukse, genser og skalljakke til morgonen. Høyres det greit ut?

Goretex joggesko tenkte eg?

HJELP;)

Høres veldig greitt ut synes jeg, kan ikke se du har glemt noe. :) Tipper de kommer til å kose seg, spennende å sove i lavvo med alle vennene sine. :happy:

Her hadde de med et helt skift (genser, tskjorte bukse, truse, og totalt fire par sokker i ull/bomull). Om det ikke er i nærheten av vann går det vel fint ut støvler, hva med en varm ullgenser til morgenen?

Høres veldig greit ut. Et par ekstra sokkeskift. Gjør ikke noe å være litt møkkete på tur, så har han skift i bhg til dagen etterpå om nødvendig. Gjør ikke noe å bli litt våt når det er varmt den første dagen og dagen etterpå skal de jo i bhg.

Hva med plaster, solkrem ol - det har bhg med?

Høres veldig greit ut. Et par ekstra sokkeskift. Gjør ikke noe å være litt møkkete på tur, så har han skift i bhg til dagen etterpå om nødvendig. Gjør ikke noe å bli litt våt når det er varmt den første dagen og dagen etterpå skal de jo i bhg.

Hva med plaster, solkrem ol - det har bhg med?
Ja, ekstra sokker var lurt. Resten tar bh med.
Har også med den minste kosebamsen han fant (sto på lappen at dei kunne ha med kvar sin bamse, men han bryr seg egentlig ikkje om sånt;)) og tannkost:)

Takk for svar:)

Her hadde de med et helt skift (genser, tskjorte bukse, truse, og totalt fire par sokker i ull/bomull). Om det ikke er i nærheten av vann går det vel fint ut støvler, hva med en varm ullgenser til morgenen?
Ja, kanskje eg skal ta ein litt varmare genser, tok berre ein vanlig tynn ein.
Det er ikkje i nærheten av vatn, så goretex burde holde:)
Takk for svar:)

Back
Topp