Pakke til barn fra sas

Trebarnsmor<3

Forelsket i forumet
vil huske at barna får en liten gave fra SAS på flyet. Er det fortsatt slik, og isåfall, hva inneholder den? Tenker jeg må pakke litt de kan holde på med på flyet, men så kom jeg på at de får kanskje noe på flyet også?
 
Får ikke noe på sas lengre dessverre. Vi har akkurat flydd til USA og ingenting for barna ikke tegnesaker engang.
 
Ingentin :( det var typ huskespil, bamse, klistremerkehefte.

Jeg ville tatt med nettbrett/mobil med full strøm, powerbank (ikke alle fly har lademulighet) lader, last ned lydbøker og film/serier til offline, høretelefoner pr barn.

Tiger har ofte greie små ting til billig penge som kan aktivere (typ små oppgaver, spill)

Husk også å pakke noe “varmt” å ha på, hvis dere skal til syden er det ofte kalt på flyet på vei hjem.
 
Svært sjelden vi har fått noe til sønnen vår på flyturer. Er oftest ikke noe som varer så lenge.
Ta med mat som ungen liker hvis dere må spise i løpet av turen, som f.eks polarbrød og leverpostei eller brødskiver eller annet som ikke er for «flytende» til å ikke passere sikkerhetskontrollen. Ikke alltid de har noe som barna spiser på flyet.
Vi er alltid liberale med godterier og har fri flyt av nettbrett og spill så lenge han har en fin tur og oppfører seg pent.
På Gardermoen har vi brukt flyet nede i ankomsthallen til å leke i, og så har de også disse flyene på innland og utland.
Mette barn som har lekt mye før avgang er de enkleste å fly med:p.
 
Det er ikke helt sant at man ikke får noe.
SAS deler ut et lite tøykosedyr, en liten klistremerkebok eller liknende, så lenge det er lastet ombord. Dette har jeg opplevd flere ganger innenlands. Det er ikke noe hvor barnet egentlig blir underholdt over lengre tid av, men en hyggelig liten gest fra en svunnen tid når selskapene hadde overskudd og ikke ble presset til beinet av konkurranse fra Ryanair og Norwegian. Dessverre er dette også grunnen hvorfor det ikke alltid er lastet: alt som ikke gir ren inntekt, er også nedprioritert når det gjelder hva som rulles ombord. Med presset tidsskjema mellom hver flyvning er det så vidt de har tid til å få ombord mat igjen før flyene må fly videre. Kun i lufta tjener man penger...
 
De siste 15 gangene vi har flydd med SAS har de ikke fått noe, tror de mer eller mindre har slutta med det. Var en fingerbamse og en billedbok.
 
vil huske at barna får en liten gave fra SAS på flyet. Er det fortsatt slik, og isåfall, hva inneholder den? Tenker jeg må pakke litt de kan holde på med på flyet, men så kom jeg på at de får kanskje noe på flyet også?

Sist vi fløy fikk han et lite kosedyr. Men han var 5 mnd så det kan jo være noe annet til de større barna.
 
Ååh flashback til min 90tallsbarndom :Dda fikk man løvemat eske på SAS og skattekiste på Braathens. Husker løvemat var juice, cartoonies og tegnesaker :happy:
Husker det ja. Var koselig. Jeg fikk en oppblåsbar delfin en gang jeg var liten. Gøy når vi kom frem til Syden, ubrukelig ombord
 
Min har fått to ganger, han er 3 år, så de har ihvertfall hatt det ila de siste tre årene :)

Men vi har flydd veldig mange ganger med både SAS og norwegian uten å få noe, så det er nok tilfeldig om de har tilgjengelig :)
 
Fikk ikke noe nå på mandag da vi tok fly i allefall.
 
For ett år eller to siden fikk barna bl.a. en juicepakke (husker ikke mer), men de fikk ingenting på flyturen i år. Flyturen gikk veldig bra:) De syntes det var gøy å være i et fly, og de så litt på iPad :) Hadde med litt snacks og drikke på flyet. Frøs på forhånd ned sånne yoghurtsmoothier som de fikk da vi skulle lande, for å ikke få vondt i ørene.
 
Tror man kan velge å kjøpe det på flyet når man flyr litt lenger.
 
Min sønn fikk tilbake i 2015 så gikk de bort ifra ordningen for å spare penger
 
Back
Topp