Pakke ned eller gi bort for små klær?

Prinsessemamma26

Betatt av forumet
heihei!

Ville bare høre med dere hva dere gjør med de klærne mini vokser ifra? Har vel ca 50/50 med nøytrale og jenteklær. Vurderer å kun ta vare på få jenteklær og alle de nøytrale klærne, eller om jeg skulle ta vare på alt for så å kvitte meg med jenteklærne hvis nr.2/3 blir gutt. Det er jo mye fine og dyre klær. Men har jo veldig lyst å kjøpe nye klær også hvis neste baby blir jente
Hilsen frøken ubesluttsom
 
Vi har veeldig mye klær da vi har arvet mye. Vi tar vare på alt vi vet vi kommer til å bruke av nøytrale klær + alt vi vet vi kommer til å bruke av jenteklær om neste også blir jente :) Vi ender nok opp med å kvitte oss med ca 50%, men det er jo fordi vi har alt for mye, hadde sikkert hatt nok klær til trillinger (i noen størrelser).
 
Vi tok vare på alt etter førstemann (utenom det med uvaskbare flekker). Veldig glad for det da nestemann også ble gutt:) Har såklart kjøpt litt nytt også, og ikke alt har kunnet bli brukt igjen pga. ulik årstid, men like greit å bare gi bort/selge alt nå ettersom lillebror vokser ifra. Så jeg ville tatt vare på alt om jeg var deg:)
 
Ville tatt vare på alt dere liker, kan hende du bare får jenter :)
 
Sist tok jeg vare på alt etter jenta vår. Nå fikk en i familien plukke det hun ville ha og resten gir jeg vekk. Jeg hadde spart ALT. Mye jeg aldri hadde kommet til å bruke igjen. Denne gangen arvet vi mye klær fra tremenningen til lillebror som nesten akkurat har vokst ut av klærne og jeg ser jo hvor kjekt det var.

Men denne gangen tar jeg vare på pene plagg også gir jeg resten vekk. Neste baby kommer ikke før om minst tre år og da har jeg sikkert lyst til å kjøpe nytt igjen. [emoji14] Vil gi vekk til asylmottak. Men litt usikker hvordan man gjør det? Bare kjører opp til døra og setter igjen?
 
Jeg klarer ikke å kvitte meg med klærne... så her har jeg begynt å pakke i plastkasser som jeg kjøper på europris :)
 
Vi har arvet mye til lillegutt.. så her har jeg bare gått igjennom og sett på hva jeg ville beholde selv. Resten ble gitt vekk til en vi kjenner som nettopp har fått en liten en.

Eg tenker spørs jo selvfølgelig hvor mye du har også. Vi har arvet såpass mye at han fikk ikke gått igjennom alt før det var for lite.
 
Jeg vil egentlig ikke ha flere enn denne gutten... men om ting blir annerledes en gang eller man har prevansjonssvikt e.l. så har vi tatt vare på de aller fineste plaggene (nye plagg vi fikk i gaver /kjøpte), samt en del ull. Resten selger/gir jeg bort.
 
Vi skal ikke ha flere. Så vi gir bort endel men tar vare på noen få utvalgte plagg som hun kan få senere. Hadde selv noen småting etter meg selv og kusinen min som vesla arvet, det var artig å bruke igjen. Har også arvet noe etter barna til en på jobben, de er 20 år nå, og det er så gøy å bruke ordentlig søte nittitallsklær på vesla :D
 
Jeg tar vare på hjemmestrikkede klær og andre plagg av spesiell betydning, for eksempel penklær. Ellers gir jeg vekk :) Tok vare på mye mer etter første sønnen min, men jeg har tatt så godt vare på det at jeg ikke finner det igjen, hehe ;-)
 
Back
Topp