Pakke inn vogna på flyreise

Vi har prampack, den eneste jeg har hørt om. Fornøyd med den da :) Er jo mange som leier ut også.

Vi og reiste med en prampack vi leide, veldig fornøyd med den :)

Eneste jeg har hørt om er prampack. Vi kjøpte til eldste og har aldri angra! Dersom vogna blir skadet på reise får man det kun dekt om den har vært pakket i prampack.

I fjor sommer ble bagen på babyjoggervogna vår skadet på flyreise, fikk ny bag fra flyselskapet uten problemer. :)

Vi har Bugaboo sin egen transportbag, og vårt forsikringsselskap sa at det var nok. Mulig de forskjellige flyselskapene og handlingsselskapene har forskjellige regler hvis man skal få erstatning fra dem..

Prampack er gull!
Brukt den masse og er fremdeles flott! Fikk til og med plass til søskenvogna i den i sommer:)
Også hørt at det kun er prampack som gjelder hvis vogna blir skadet..

Vi har Bugaboo sin egen transportbag, og vårt forsikringsselskap sa at det var nok. Mulig de forskjellige flyselskapene og handlingsselskapene har forskjellige regler hvis man skal få erstatning fra dem..
Alle typer som er med skinner under og som pakker godt er godkjent. Men det er ikke så mange andre som selges i Norge og derfor er det mange som ikke kjenner til noe annet. De er alle på en eller annen måte sertifisert og så lenge de er det så er de godkjent.

Alle typer som er med skinner under og som pakker godt er godkjent. Men det er ikke så mange andre som selges i Norge og derfor er det mange som ikke kjenner til noe annet. De er alle på en eller annen måte sertifisert og så lenge de er det så er de godkjent.
Men det er mange som bruker ordet prampack og mener alle av den typen og ikke bare stokke sin.

Airshell, uppababy, numa, bugaboo og baby jogger (har egne) og Orbit er de mest kjente og brukte. Et flyselskap kan ikke tvinge deg til å bruke et merke fremfor noen andre, men enkeltansatte kan fortsatt ha mindre kunnskap om tema.

Last edited:
Eneste jeg har hørt om er prampack. Vi kjøpte til eldste og har aldri angra! Dersom vogna blir skadet på reise får man det kun dekt om den har vært pakket i prampack.

I fjor sommer ble bagen på babyjoggervogna vår skadet på flyreise, fikk ny bag fra flyselskapet uten problemer. :)

Fikk skadet/mistet vogna i sommer, var pakket i SAS-pose til 50 kr.
Fikk dekket uten problemer hos både SAS og forsikringsselskapet.

Fikk skadet/mistet vogna i sommer, var pakket i SAS-pose til 50 kr.
Fikk dekket uten problemer hos både SAS og forsikringsselskapet.

Hos Norwegian og Widerøe må man ha prampack...

Hos Norwegian og Widerøe må man ha prampack...
Ifølge norwegian sine sider så følger de montreal konvensjonen. De anbefaler prampack fra stokke, men kan ikke nekte å dekke skadene dersom vogna er pakket riktig. Widerøe følger nok samme loven.

Ifølge norwegian sine sider så følger de montreal konvensjonen. De anbefaler prampack fra stokke, men kan ikke nekte å dekke skadene dersom vogna er pakket riktig. Widerøe følger nok samme loven.

Hvis de har samme policy på vogner som på kofferter får man bare deler av skaden dekket ved "feil" innpakning...en totalskadet koffert utbetaler de 500kr for.

Ble iallfall forespurt på Widerøe om vogna hadde vært i prampack da den ble ødelagt, og fikk ny uten noe om og men.

Hvis de har samme policy på vogner som på kofferter får man bare deler av skaden dekket ved "feil" innpakning...en totalskadet koffert utbetaler de 500kr for.

Ble iallfall forespurt på Widerøe om vogna hadde vært i prampack da den ble ødelagt, og fikk ny uten noe om og men.
Jeg har fått ødelagt koffert av norwegian og fikk en helt ny koffert via Morris butikken. De kan faktisk ikke ha dårligere vilkår for forbrukere enn det loven sier. Min svigerinne fikk utbetalt for en ødelagt prampack. De trakk fra 100 kroner av kostprisen mot kvitering pga "tidligere slitasje". De hadde ødelagt den og var pliktige til å erstatte den.

Men det er ikke sikkert at medarbeideren som tar imot saken kan reglene. Man må vite selv hva man har krav på. Jeg har flere ganger fått avvist erstatningskrav for div og tatt det via forbrukerrådet og fått gjennomslag.

Men det er ikke sikkert at medarbeideren som tar imot saken kan reglene. Man må vite selv hva man har krav på. Jeg har flere ganger fått avvist erstatningskrav for div og tatt det via forbrukerrådet og fått gjennomslag.

Du er nok inne på noe der ja! Det er tydeligvis litt hipp som happ hva den enkelte ansatte kan om lover og regler.

Back
Topp