Pakke inn baby?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Mange har tro på å pakke babyen inn for å gi ro og trygghet.

ImageUploadedByBV Forum1365346088.640503.jpg
ImageUploadedByBV Forum1365346098.488720.jpg

Hva tenker du om det?

Nja... Kan ikke si at det er sant eller ikke. Men hadde nok ikke kjøpt et produkt bare for å tulle inn babyen. Men huske fra førstemann så likte han å ligge inntullet i teppe.

Lillemor likte å være inntullet i teppe, så gjør nok det denne gangen også:-)

Visste dere at russiske barn er de barna i verden som som har høyest andel hofte-dysplasi?
Nettopp pga at de tuller inn barna på denne måten...

...og at afrikanskje barn er de med lavest andel hofte-dysplasi...hvor mødrene bærer dem i bæresjal?

(var iallefall det læreren vår i ortopedi sa...)

Har ikke noe imot hva folk tenke og ikke tenker å gjøre. tenkte jeg bare skulle nevne det siden vi har snakka så mye om bæretøy og sånn i det siste...

Visste dere at russiske barn er de barna i verden som som har høyest andel hofte-dysplasi?
Nettopp pga at de tuller inn barna på denne måten...

...og at afrikanskje barn er de med lavest andel hofte-dysplasi...hvor mødrene bærer dem i bæresjal?

(var iallefall det læreren vår i ortopedi sa...)

Har ikke noe imot hva folk tenke og ikke tenker å gjøre. tenkte jeg bare skulle nevne det siden vi har snakka så mye om bæretøy og sånn i det siste...
Det er alltid interessant å legge ut sånn, for da får mann så mange meninger;)

Skal barna ligge med bena krøllet opp i forster stilling eller strekkes ut?

Hadde nok aldri kjøpt noe eget teppe jeg heller, men hvis det roer barnet så...

Det er alltid interessant å legge ut sånn, for da får mann så mange meninger;)

Skal barna ligge med bena krøllet opp i forster stilling eller strekkes ut?

Hadde nok aldri kjøpt noe eget teppe jeg heller, men hvis det roer barnet så...
Huff, det er nå vanskelig syns jeg.
Det er så mye forsking ute og går. Noen påpeker en ting, andre påpeker noe annet.
Vet ikke hva jeg kommer til å gjøre selv en gang :smiley-ashamed008

Kommer definitivt ikke til å pakke inn ungen sånn at han ikke får rørt seg iallefall.
Merker bare hvordan han er nå; liten plass, men sparker nå fra seg allikevel...
Sett det er mange som har dyner/puter omkring barnet oppi vogga i begynnelsen sånn at det ikke skal være så åpent for den lille...
Tror nok jeg kommer til å gjøre mer slikt enn å låse fast beina...

Og strekke ut baby? hvordan gjør man det da? Vil ikke ungen automatisk krølle seg sammen igjen?
(husk jeg ikke har barn nå - har ikke peiling :-P )

Tror det kommer veldig ann på barnet jeg.
Eldste mi hadde veldig behov for å føle at det var trangt rundt seg fra hun var født.
Kan jo ha noe med å gjøre at hun er blind med andre handicap.
Men eldste igjen følte ubehag ved å ha noe for tett innpå.
Uansett så klarer du deg fint med et vanlig teppe å pakke dem inn i om du skulle ønske det ;)

Tja... Vi dullet alltid babyen inn i teppet når h*n sov og vi holdt h*n,men ikkje så stramt at dem ikkje kunne røre på seg. Kommer til å gjøre det denne gang også.

Jeg har en liten tro på det, men ville nok ikke kjøpt noe slikt, eller gjort det så ekstremt.
Guttungen pakket jeg inn i ett helseteppe når jeg la han på kvelden, og han falt til ro med en gang, og sov lengre intervaller fra han var 2-3 uker gammel. Hva som var årsaken er jo vanskelig å si.

Ei venninne av mamma adopterte fra kina for ca 15 år siden eller noe i den duren.
De bandt alle ungene i sjal/teppelignende slik som på tegningen, hu lå ekstemt langt etter motorisk, ogmåtte ha fyio i lang tid etterpå.

Nå skal det sies at hun lå bindi slik så å si hele døgnet i flere mnd! Så så ekstremt er det nok ikke her i norge altså!

Vi hadde ett lite strikka teppe vi pakka mini i, og det likte hun, det var ikke hardt rundt henne, men nok til at det føltes "trang" innat kroppen.
Trur det er det som er normalt her i norge. men det teppe på toppen syns jeg ser veldig ekstremt trangt ut, ville ikke hatt barnet mitt i det!

Jeg tenker å se an ungen på dette. Men tenker også at det er viktig ikke å innskrenke bevegelsesmuligheten for mye,men samtidig ikke FOR åpen plass så de føler seg utrygge.

Greit nok å tulle litt inn.. men stakkar må jo kunne få bevege seg litt da... så d der larve greiene der er ikke noe jeg kjøper.. d er vertfall meg:D:D:D

Det ser litt ekstremt ut det der, men mine har likt å hatt noe rundt seg når de sov. Ikke så stramt, men nok til at de ikke "skvetter til" og kommer helt ut av posisjon. Vi bygde et slags rede i sengen slik at de ble støttet litt opp, og det så ut til å falle i smak.

Nei, det der synes ikke jeg så helt bra ut. En ting er å tulle dyna godt rundt babyen men trenger ikke pakka h*n inn som ja.. En larve. Unaturlig spør du meg. Hadde de skulle ligget sånn hadde de vært født med havfrueben da :P

Så et tv program i går på tv Dk "tætt på; sekslinger" der lå alle barna tulla inn.

Med gutta rullet jeg inn noen syner rundt kanten i senga, sånn at de ble liggende i et "rede" det funka jo fint...

Jeg pakket begge mine inn i ullpledd... Men med armene frie, og mye løsere enn bilde over.. Synes heller det er bedre å pakke rundt de... Feks gjøre sprinkelsenga mindre med dyner e.l.

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Min yngste hadde kolikk, og hun roet seg bedre hvis vi gjorde sånn med henne. Min svigermor som gjorde det først..Kun noen timer om kvelden da. Man finner fort ut hva som funker :) Min eldste kom i seteleie og hadde lagt sånn lenge i magen så han kunne ikke strekkes ut før etter 3-4 uker.. han ble målt første gang når han var 4 uker.

Vi pakka inn førstemann noe som det her i helseteppet eller bare i en sånn flanellbomullsbit (a la det de brukte til alt på sykehuset) når han skulle sove. Han trivdes veldig godt med det de første ukene. Man ser jo raskt om det er noe en baby trives med eller ikke tenker jeg, men så var det også desember/januar og kaldt. Nå er det ikke like stort problem med varmetap på en tass som veiver av seg dyna :)

Back
Topp