Pakke familietur

Bruker872mad

Andre møte med forumet

Dere skal på 14 dager familitur 

Hvor tilbringer dere ferien 

Hva skal dere gjøre på 

Hva pakker dere med 

Hvor mye pakker dere med av alt 

Kallenavn ikke valgt skrev:

Vel, hvis det hjelper kan du godt få min pakkeliste, den ligger her på pc,n ennå. :)

Dere skal på 14 dager familitur 

Hvor tilbringer dere ferien : Vi er nettopp tilbake fra 14-dagers bilferie. En uke i feriehus i Danmark, og en uke rundt i Norge i telt, på hotell og på besøk hos slektninger.

Hva skal dere gjøre på : Slappet av, var i forskjellige dyreparker, forskjellige badeland, på stranden, på folkemuseum, ruslet i frognerparken, bare tok det med ro.

Hva pakker dere med : Telt, soveposer, puter, liggeunderlag, røykvarsler, klær til både kaldt og varmt vær, regntøy, badetøy, toalettsaker, vogn til lillesøster, stelleveske, bæretøy, leker og bøker, barnestol, smekker, bleier, klesvaskemiddel, masse lydbøker til bilturen, kjølebag og matbokser. Selvfølgelig kamera, penger, helsetrygdekort, forsikringsbevis, 4 kredittkort, billettene, kart, gps, passene vi ikke hadde bruk for. Alt jeg kunne få stappet inn i bilen egentlig. Det er 5 år og 2 barn siden jeg kunne dra på tur med bare tannbørste og visakort. :P

Hvor mye pakker dere med av alt : Til ungene pakket jeg 5 sett klær for kaldt vær, og 5 sett for varmt vær. 5 topper og 5 gensere til meg selv, men bare 2 dongeribukser og 2 shorts. Regndress, støvler, joggesko og sandaler til hele gjengen. Heldigvis hadde vi tilgang til vaskemaskin mesteparten av ferien.

Hva vi pakker av klær avhenger om vi har tilgang på vaskemaskin eller ikke, og det har vi som regel. 
Så hvis vi skal være borte i 14 dager pakker jeg 7-8 skift hver til ungene, litt mindre til oss selv. Og det må være klær for varierende vær. Tenk lag på lag så det er lett å justere påkledningen. 
Joggesko, støvler, sandaler og evt. "bysko". Regnklær, vindjakker og "byjakke". Redningsvester og luer. 

Ellers pakkes DS-spillerne til ungene, en pc til oss voksne, noen DVD'er, kamera og GPS'en til bilen. 

I bilen har vi alltid en kjølebag med vann, matpakker og frukt så vi slipper å stoppe hvis noen blir tørste og så vi slipper mat fra bensinstasjon o.l. som er både dyrt og usunt i lengden. 

Toalettsaker til alle, håndklær, badetøy, strandmadrasser/strandstoler, soltelt, tursekker med matbokser og drikkeflasker for når vi skal på tur. Uteleker til ungene som bøtter og spader, ballspill etc.. 

Back
Topp