Pai

Huppetitta

Gift med forumet
Skal lage Pai til middag fant jeg ut.. noen som har oppskrift??[:)]
(pleier å kjøpe sånn ferdig pose som man bare har vann i, men det hadde de ikke på lokalen oppi her)

Skal ha småret bacon og brokolitopper i, hvordan lager jeg den eggeblandingen igjen? forslag på andre gode ting og ha oppi?[:)]

noen tips om pai trengs her....tenkte å lage pai med skinke, fetaost og brokkoli en dag, har kjøpt inn alt men kom til å tenke på at jeg må kanskje ha fesk brokkoli - ikke slik som er i frysedisken.....hva bruker dere??

ORIGINAL: Asil

ORIGINAL: Niceday

noen tips om pai trengs her....tenkte å lage pai med skinke, fetaost og brokkoli en dag, har kjøpt inn alt men kom til å tenke på at jeg må kanskje ha fesk brokkoli - ikke slik som er i frysedisken.....hva bruker dere??

Jeg bruker fersk, men det er fordi den frosne har så mye vann i seg at det er lett (i alle fall for ikke-kokker som meg!) for at fyllet blir vassent. Er sikkert et triks for å få det til. Koke dem opp først eller noe og la dem renne av. Men da blir de muligens veldig gjennomkokte/-stekte?
var d jeg også tenkte....så da får jeg kjøpe fersk i morgen...

men skal den kokes før den haes i paien eller??[8|]

ORIGINAL: Asil

Jeg bruker fersk, men det er fordi den frosne har så mye vann i seg at det er lett (i alle fall for ikke-kokker som meg!) for at fyllet blir vassent. Er sikkert et triks for å få det til. Koke dem opp først eller noe og la dem renne av. Men da blir de muligens veldig gjennomkokte/-stekte?
var d jeg også tenkte....så da får jeg kjøpe fersk i morgen...

men skal den kokes før den haes i paien eller??[8|]

Jeg ville hatt den i rå, evt koke den 1 minutt eller maks 2. Ellers blir den veldig gjennomkokt. Jeg liker grønnsakene litt sprø da, det er jo da de har mest næring også [;)]

da blir d pai på meg og sambo i kveld før han drar på jobb ettersom ungene skal spise hos mamma[:D]

Dette her hørtes ut som noe jeg bare må prøve en dag...[8D]

Back
Topp