Pai oppskrifter mottas

mamma85

Glad i forumet
Trenger pai oppskrifter har så lyst å shine opp hjemme i dag mens sambo er på møte og ha en pai klar til oss i kveld men har aldri laget det før (utenom på heimkunnskap kremt det er lenge siden).

Trenger oppskrift på paibunnen -mener å huske denne skal i kjøleskapet en stund?
Og div. tilbehør men skinke og ost slår aldri feil ellers har jeg i kjøleskapet i dag
litt brokkoli, rødløk, purreløk,sjalottløk... sikkert andre ting også

Men er det nødvendig med rund form? Har en annen form som er lav men er nok ikke en pai form men tror nok den kan brukes for det om ...

Bunnen som jeg bruker trenger ikke å stå i kjøleskapet, men må stekes litt før du har i fyllet. den består bare av smør og mel - butterdeig.
Men fyllet som jeg har i min paioppskrift er ikke så innholdsrikt som det du ville ha da.. bare ost og SPEKEMAT som vi ikke kan spise:(

Hehe jeg skal ikke ha alt det jeg skrev ovenfor men det er litt av det jeg har å velge mellom hadde jeg puttet all den løken oppi hadde jeg spydd [:'(][8D] 

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift20176.asp

Her er en pai-oppskrift. Jeg anbefaler deg bare å søke på nettet til du finner en som passer det du vil ha.

Pai-bunnen er stort sett ganske lik uansett oppskrift. Men du kan ha nesten hva som helst på en pai. Du kan lage en omelett med nesten hva du vil i, og helle oppå bunnen, eller du kan ha en bær med litt sukker på, og vaniljekrem. Lurt å forsteke bunnen litt uansett.

Så pai kan være både middag/lunsj eller dessert.

ORIGINAL: mamma85

Hehe jeg skal ikke ha alt det jeg skrev ovenfor men det er litt av det jeg har å velge mellom hadde jeg puttet all den løken oppi hadde jeg spydd [:'(][8D] 

hehe, nei regnet ikke med det igrunn:P Men den jeg har er som sagt sognemorr i, så den er vel kanskje ikke så aktuell? Men den stekes jo i ovnen gange lenge da, så blir jo varmebehandlet..

Back
Topp