Pacemaker

twinanne

Forumet er livet
Er det noen har eller kjenner noen med pacemaker den som er koblet til hjertet.

Det er en enkel operasjon mener jeg å ha hørt, er det noen som kan fortelle meg hvordan dette foregår.

Hva med jobb, kan de fleste gå tilbake i jobb eller er det endel som blir sykemeldt så trygdet senere?

Ei venninne av meg har det, og hun er alene-mamma til to jenter, i fulltidsstudie (sykepleier), og jobber ved siden av. Det er vel tre-fire år siden hun satte det inn nå, og har ikke hørt om noen problemer med det i ettertid. [:)]

Vi bor på hver vår kant av landet og har sporadisk kontakt, så jeg er ikke helt sikker på hvor lenge hun var sykemeldt etter inngrepet. [;)]

Jeg husker heller ikke hvor lenge hun var innlagt etter inngrepet, men mener at det ikke var så lenge. [:)]

En pacemaker er en liten boks som hjelper hjertet til å slå regelmessig. Den kan opereres inn under huden på brystet med en ledning inn til hjertet som styrer hjerterytmen via elektriske impulser fra et lite batteri. de fleste er ikke lenge sykemeldt etterpå, men er i full stand til å gå på jobb igjen kort tid etterpå. men man bør nok være obs på stress og likn..
håper dette hjalp deg[:)]

Takk skal dere ha, er det flere?

Back
Topp