p-stav

to små englebarn

Forumet er livet
noen som har erfaring med den? vondt å få satt den inn..hvordangjøres det egentlig?
får en blødningsforstyrrelser ?

takker for svar.

Det var ikke vondt å sette den inn, fikk bedøvelse så jeg kjennte ingenting. MEn det var derimot veldig ubehagelig å ta den ut igjen, for den satt så godt fast. Mange leger kvir seg litt på å sette inn slike, fordi det kan være et herk å få de ut igjen.

Jeg brukte P-stav i 1 1/2 år, skjønner ikke at jeg orka så lenge, for jeg blødde nesten hele tiden. Hadde pause på en uke jeg og blødde resten av mnd - litt overdrevet men ikke langt ifra. Jeg har enda til gode å høre noen som ikke fikk slike bivirkninger av den.

uhm, hvor stor er den nåla som skal væe i armen da? høres så ekkelt ut å måtte gå med en nål inni armen.
bedøver de deg med krem eller vanlig sprøyte? hva koster det sånn ca?

Det er ikke en rett nål du har i armen, det er to staver, ca 1,5 cm lang. Jeg ble bedøvd med sprøyte. Husker ikke hva det kostet, 1000-1500 kr tenker jeg.

IKKE TA! hehe.. er noen måneder siden jeg tok, man kjenner ingenting når den settes inn pga bedøvelsen, selv om jeg besvimte etterpå da[8D] (jeg er ei pyse!) men det er vond tå trene med den, den er ekkel å ta på, man kjenner den skikkelig godt, jeg fikk uren hud av den og hadde mensen i over to uker etter at jeg fikk den... har ikke hatt mensen etter det igjen. Jeg kommer til å beholde den de tre åra den varer, men kommer til å velge noe annet neste gang!

ORIGINAL: Thea og Ida`s mamma

uhm, hvor stor er den nåla som skal væe i armen da? høres så ekkelt ut å måtte gå med en nål inni armen.
bedøver de deg med krem eller vanlig sprøyte? hva koster det sånn ca?

det finnes flere forsjellige varianter av p-staven, jeg har den billigste (tror jeg), den kosta 1200. det er to staver som blir plassert i en V-form. De bedøvet meg med zylocain-salve, kjente absolutt ingenting! Men det ER ekkelt å ha dem i armen, de synes og man kjenner dem helt tydelig. herslige greier, spør du meg...

Back
Topp