P-stav

Blitz

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Noen her som har p-stav og vil dele erfaringer?

Skal mest sannsynlig sette inn en i januar.
Har sett på videoer og lest masse om den, men er fortsatt usikker.
Kjente du noe? Var det vondt etterpå? Har du blødninger, regelmessige/uregelmessige? Kjenner du/ser du den i armen? Har du noen andre bivirkninger?

Både positive og negative erfaringer taes imot med et stort takk :)

Satte inn for 2mnd siden. Kjente kun at sprøyta med bedøvelse ble satt og det gikk fort over :) hele "inngrepet" var ferdig på noen minutter :)

Fikk beskjed om å ikke løfte så tungt med den armen første dagen.

Om jeg kjenner etter, kan jeg kjenne staven, men det vises ikke at den er der.
Fikk mens ca en mnd etterpå, varte dobbelt så lenge som normalt, men har ikke hatt mens etter det. Gikk på Cerazette før jeg ble gravid, og legen mente jeg ville ha samme virkninger/bivirkninger som med de (ingen mens osv)
Fornøyd hittil :)

Jeg er super fornøyd! Har reagert på mye forskjellig prevensjon, gikk på cerazette før graviditeten, å hadde mye småblødninger.. Hadde en mens ei uke etter innsett av p staven, ikke blødd siden. Ingen bivirkninger. Kjente bedøvelsen, ingenting når hun satte inn staven. Litt øm og blå ei ukes tid etter :)

Satte inn for 2mnd siden. Kjente kun at sprøyta med bedøvelse ble satt og det gikk fort over :) hele "inngrepet" var ferdig på noen minutter :)

Fikk beskjed om å ikke løfte så tungt med den armen første dagen.

Om jeg kjenner etter, kan jeg kjenne staven, men det vises ikke at den er der.
Fikk mens ca en mnd etterpå, varte dobbelt så lenge som normalt, men har ikke hatt mens etter det. Gikk på Cerazette før jeg ble gravid, og legen mente jeg ville ha samme virkninger/bivirkninger som med de (ingen mens osv)
Fornøyd hittil :)
Takk for svar :) kjekt å høre positive erfaringer. Grur meg så voldsomt da jeg har skrekken for sluke ting..
Ja, legen min sa også det angående minipillene, at man reagerer mest sannsynlig på likens måte. Har gått på minipillen i 3 mnd no, og har ikke hatt noe menstrasjon, så da håper vi på det beste :)
Har hørt så mye bra om denne prevansjonen, at det er vel verdt å prøve :)

Jeg er super fornøyd! Har reagert på mye forskjellig prevensjon, gikk på cerazette før graviditeten, å hadde mye småblødninger.. Hadde en mens ei uke etter innsett av p staven, ikke blødd siden. Ingen bivirkninger. Kjente bedøvelsen, ingenting når hun satte inn staven. Litt øm og blå ei ukes tid etter :)

Takk for svar :) kjekt å høre du er fornøyd! Å at du ikke har andre bivirkninger.
Greit å vite at man kan bli litt øm å blå etterpå, det hadde jeg ikke tenkt på. Haha :)

Jeg vurderte p-stav, men ble frarådet av legen. Han mente det var OK til unge jenter og spesielt de som ikke hadde født. Ble litt skeptisk til det svaret. Ender vell opp med spiral da...

Jeg vurderte p-stav, men ble frarådet av legen. Han mente det var OK til unge jenter og spesielt de som ikke hadde født. Ble litt skeptisk til det svaret. Ender vell opp med spiral da...

Hmm, har jeg aldri hørt, men alle leger har jo ikke samme meining heller så :)
Brukte spiral forrige gang, men den reagerte jeg sann på, så den blir det ikke igjen [emoji14]

Mannen skal steriliseres om et par år, så tenkte på å sleppe dissa hersens pillene hver dag, å da er det p-staven som står igjen :)

Back
Topp