P-stav!

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
S

Sanna27

Guest
Noen som har eller har brukt p-stav? Positive/negative erfaringer? Bivirkninger?

Brukte jadelle i ca 2 år. Blødde konstant og den ødela huden min.

Er noen år siden nå men hadde det i 5 mnd ca (vanskelig å huske for ca 10 år siden), da orket jeg ikke mer! Blødde konstant, hele tiden og hadde skikkelig humørsvingninger osv
Var godt når jeg endelig fikk den ut! Etter det har jeg nektet prevensjon man må vente lenge med å få ut av kroppen!

Har p-stav nr 2 nå. Ikke hatt mens på 4 år og ingen andre bivirkninger. Forutenom når den første begynte å bli tom, da fikk jeg svangerskapstegn hele tiden. Men det ble borte når staven ble byttet etter jeg hadde hatt den i 3 år.
Jeg har nexplanon.

Eneste negative er at du får et tydelig arr der den er satt inn, samt at man er øm i armen ved inntak og bytte og iallefall jeg fikk en svær blåflekk på overarmen som varte i ca 14 dager. Kjente ikke noe til selve innsettingen og uttakingen da jeg fikk en god dose med bedøvelse først.

Har hatt i to år. La litt på meg, fikk kun småblødninger innimellom, og ellers ingenting. Veldig fornøyd :)

Jeg ville sette inn dette hos legen, men han sa at han tar ut mange fler enn han setter inn, grunnet bivirkninger..

Hadde ingen blødninger i 6 mnd, så blødde jeg hver dag i 1, 5 år. Stoppet opp 2 timer etter at den ble tatt ut.

Ok, har egentlig ikke lyst til å bruke prevensjon, men føler liksom at kondom ikke blir sikkert nok...!

Ok, har egentlig ikke lyst til å bruke prevensjon, men føler liksom at kondom ikke blir sikkert nok...!
Brukes den riktig er jo kondom det sikreste. Dvs å ta den på rett, før penis i det hele tatt er i nærheten av skjeden og at de er oppbevart riktig og ikke gått ut av dato.
Vi har brukt kun det i 7 år nå, er kun når vi ville ha flere barn vi kuttet det ut. Men blir godt når mannen blir sterilisert neste mnd, da er det bare ca 3 mnd igjen med bruk etter det:)

Brukes den riktig er jo kondom det sikreste. Dvs å ta den på rett, før penis i det hele tatt er i nærheten av skjeden og at de er oppbevart riktig og ikke gått ut av dato.
Vi har brukt kun det i 7 år nå, er kun når vi ville ha flere barn vi kuttet det ut. Men blir godt når mannen blir sterilisert neste mnd, da er det bare ca 3 mnd igjen med bruk etter det:)
Okei, kanskje vi skal prøve d da :-P er d du eller typen som kjøper kondomer? Tror ikke jeg får typen til å gjøre d! :-P

Back
Topp