P stav vs spiral?

PinUp-Mama

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Ser mange velger spiral etter fødsel. Noen som har valgt p stav? De sa på sykehuset at både spiral og stav skulle være ok for ammende, stemmer det erfaringsmessig hos dere?

Prøvd p-stav og spiral, men har ikke født. Jeg personlig likte best p-staven, da den var minst komplikasjoner med. Spiralen hadde jeg mye smerter av og tok den ut, men der igjen sikkert fordi livmoren var liten da jeg ikke har født før...

Jeg har hatt P Stav tidligere selv og var relativt fornøyd med den. Har grunner til at jeg helst ikke vil ha Spiral.. :/ Så derfor hadde jeg håpet noen gikk for Stav etter fødsel og kunne dele litt erfaring :(

Jeg har hatt P Stav tidligere selv og var relativt fornøyd med den. Har grunner til at jeg helst ikke vil ha Spiral.. :/ Så derfor hadde jeg håpet noen gikk for Stav etter fødsel og kunne dele litt erfaring :(
Hvis du var fornøyd med pstav så tar du det, det er ikke sånn at du er nødt til å velge det ene eller det andre altså.

Hvis du var fornøyd med pstav så tar du det, det er ikke sånn at du er nødt til å velge det ene eller det andre altså.
Selvsagt ikke... har jeg ikke sagt heller, men har hatt inntrykk av at det omtrent kun tas Spiral etterpå og lurte på om det kanskje var av en grunn?

Er også intr i å vite om noen har hatt stav før og etter baby og evt merket noe forskjell på "bivirkninger"? Som nevnt; jeg var relativt fornøyd med min før graviditet. Mistet litt sexlyst (trooor jeg, kan ha vært relatert til det daværende forholdet jeg var i også, men det er jeg veldig usikker på :/)

P-stav og spiral er så og si det samme! Hvis du likte p-staven tar du den. Det har ingen ting å si for barnet. P-staven kan sitte i 3 år og kan hos noen gi et lite arr, spiralen kan sitte i 5 år.

Back
Topp