P-stav på plass :)

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
I dag har jeg fått satt inn p-stav i armen, og det passet perfekt siden jeg fikk min første mens i dag etter fødselen.

Det var en litt arti opplevelse, siden legen skulle "teste" aplikatoren, og ødela den :P
Han måtte rive den opp for å fikse den :P

Hihihi, jaja, han fikk den fikset og satt inni armen, det gjorde ikke vondt, og nå gjenstår det å se om jeg reagerer bra på den, håper ikke å få mens i 3 mnd framover :P

Hvilken prevensjon har dere begynnt med? Eller har tenkt å begynne med?

Så greit å ha det ordnet da!
Jeg ammer og da blir det jo litt begrenset..
Sist gikk jeg på Cerazette, men ble helt loco av de pillene så de vil jeg ikke bruke igjen. 
Vurderer hormonspiral, men akkurat nå har jeg absolutt ikke lyst til å begynne på noe. 
Kroppen min fungerer definitivt best uten hormonett prevensjon, og jeg har veldig lyst til at kroppen skal komme i gjenge igjen før jeg begynner på noe =)

Så godt at få prevensjonen i orden:-) Da kan man lissom slappe litt mer av. Jeg blei sterilisert etter ks, så håper virkelig det funker;-)

jeg fikk satt inn hormonspiral nå på mandag som var. Selve innsettelsen var ikke vondt i det hele tatt, det verste synes jeg var når hun satte inn spekulumen for å åpne opp der nede  føler meg fortsatt skjør nedentil etter fødselen så det var ikke noe særlig, begynte å blø og greier. Har enda ikke fått mensen etter fødselen, sikkert fordi jeg ammer, men det er jo riski å ha ubeskyttet sex likevel siden man får eggløsning før man får mensen ;-) 
Hadde ikke lyst å fortsette med p-piller, så dette er en super løsning. Spiralen holder til vi vil ha neste unge

WÆ, ja, jeg hadde ikke orket tanken på at gyn skulle puttet inn spiralen riktig enda :p

Hermine er jo 12 uker da, så hun er jo litt eldre enn Eskil ;-) ...men det var likevel ubehagelig 

Jeg ble også totalt kokko av Cerazette, så det skal jeg i allefall ikke ha igjen! P-stav har jeg også vurdert, men man må bytte den så ofte som hver 3.mnd altså? Er nok en stund til det blir no sex her i gården, så tenker ikke så mye på dette uansett :P

Etter førstemann fikk jeg ikke tilbake menstruasjonen før etter 8-9 måneder, og jeg ser for meg det samme nå. Ettersom vi ønsker en liten til, kommer vi ikke til å bruke noe prevensjon, men heller satse på to tette.

P-staven holder i 3 år :D og settes i armen :) så da slipper jeg å få kjørt noe oppi der, så tidlig etter fødselen :P
Og den er helt trygg å bruke når man ammer! Det er faktisk ikke så mange som vet det :)
Så det er mye mindre hormoner i den enn andre prevensjon med hormoner :D

Back
Topp