P-stav eller P-sprøyte?

MarcusMamma

Forumet er livet
Så jeg hadde skrevet P-piller, det var feil. Tørr ikke ta ny spiral siden jeg må operere ut den jeg fikk inn på mandag så da blir det en av de to valgene jeg har... Hva ville du valgt? Hvorfor?

Tror jeg ville valgt sprøyte da. Bare fordi jeg syns det høres ubehagelig ut med en stav under huden :)
Må du operere? :(

Pstav :) ikke vondt og ikke ubehagelig å ha den i. Satte inn nå 6 mars

Tror jeg ville valgt sprøyte da. Bare fordi jeg syns det høres ubehagelig ut med en stav under huden :)
Må du operere? :(
Ja spiralen er kommet i buken. Fikk den inn på mandag og fikk enorme smerter. 5 leger leitet etter den men de fant den først på torsdag på røntgen og CT så nå venter jeg på operasjon.

vis du ammer får du ikke psprøyte d var legen min klar på samme med p stav. da må ammingen være ferdig.

Gynekologen sa i hvertfall til meg at pstav absolutt ikke var farlig mens man ammet :)

Pstav. Har hatt det selv. Helt genialt, sånn bortsett fra at jeg ikke tålte den. :)

p-stav. Har det selv og angrer ikke et sekund på at e fikk den for 3 år siden. Snart på tide å bytte den.
Liker ikke sprøyter og nåler, så gruer meg til å ta ut den gamle og sette inn ny.
Merker ikke at e har stav i armen, og kjekt å ikke ha mensen :)

p-sprøyte er ikke å anbefale hvis du har nåleskrekk da du må inn til lege hver 3.mnd å sette sprøyte i skinka. (rompa)
Så den hold e meg langt unna ;)

Ja spiralen er kommet i buken. Fikk den inn på mandag og fikk enorme smerter. 5 leger leitet etter den men de fant den først på torsdag på røntgen og CT så nå venter jeg på operasjon.
Åh nei :( trodde ikke det var mulig. Håper du får den raskt ut igjen uten noen videre plager da.

Jeg ville helt klart valgt p-stav. P-sprøyter har større bivirkninger enn annen prevensjon, så jeg ville ikke brukt det uten en veldig god grunn.

Jeg har brukt sprøyte og var kjempe fornøyd med det :) eneste minuset var at det tok 6 måneder fra virkning av siste sprøyten gikk ut til jeg fikk mensen tilbake. Så tok ca 1 år å bli gravid etter bruk. Har hørt det kan ta opp til 2 år. Så det er verdt å tenke på om du skal ha flere barn.

Jeg har brukt sprøyte og var kjempe fornøyd med det :) eneste minuset var at det tok 6 måneder fra virkning av siste sprøyten gikk ut til jeg fikk mensen tilbake. Så tok ca 1 år å bli gravid etter bruk. Har hørt det kan ta opp til 2 år. Så det er verdt å tenke på om du skal ha flere barn.
Tror det holder med de tre vi har :)

Back
Topp