P-sprøyte-Noen som har erfaring??

ninoz

Elsker forumet
Første gang man tar p-srøyte så settes den iløpet av mensen... Og der etter hver 3. måned, men vil det da si at om man får sprøyten den 6/1, så må den neste settes 6/4?? Eller finnes det et slingringsmonn på noen dager?

Desverre, jeg har null erfaring med p-sprøyte.. Men vil tro det bør gjøres ganske punktlig, heller for tidlig enn for sent [8D]

Lurer på om jeg svarte deg i en annen tråd om det samme, men er ikke sikker så svarer igjen.

Mener å huske at man skal være ganske punktlig når man tar den, men man har noen dager å gå på. Mener å huske at jeg som regel satte den noen dager før det var gått 3 mnd. Jeg gikk på p-sprøyta i et par år og var veldig fornøyd med den. Sluttet da de oppdaget at den kan gi økt risiko for beinskjørhet. Jeg ble diagnostisert med osteoporose for to år siden, og de lurer på om det kan være p-sprøyta som er årsaken. SÅ mitt tips er å finne en annen form for prevensjon.

Har igrunn bestemt meg for å skifte til hormonspiral, men ble litt usikker når flere (i den andre tråden) sa at man legger på seg av den....
Forresten så har ikke jeg fått mensen denne måneden, men det kan vel være sånn at det kan ta tid før en får den igjen etter å ha gått på p-sprøyte?
Fikk jo vanlig mens i februar og mars, men ikke nå i april... Skulle vel hatt for 6 dager siden! Tok sprøyta i januar, og har kun tatt den én gang....

Det kan ta sin tid før du får mensen tilbake, ja.

Selv var jeg veldig fornøyd med p-stav.

Back
Topp