P sprøyte,håper på noen svar

*M@riaFlyFly*

Andre møte med forumet
har fått resept på p sprøyte og lurer på om det er noen av dere som har gått på den,eller gjør det nå?
er den sikker fra sprøta er satt? og hvorfor må man vente til mens før den kan settes? hva slags bivirkninger hadde dere?(om noen)
håper på noen svar i dag,er veldig usikker..men legen min anbefalte den..

JEg har ikke noe erfaring dessverre, for legen min har anbefalt meg å ikke ta den. [:)]

Håper noen andre kan svare.

det er som de fleste andre hormonprevansjonsmidler, at man må vente 14 dager eller bruke kondom[:)]
jeg brukte den vel ett par år, og hadde uregelmessig blødning hele tiden... alså, kunne ha mensen i to uker, så opphold på en uke, så mensen ett par uker igjen, så opphold på tre uker, så mensen i tre dager osv.... VELDIG tungvint!! stressende når du ikke vet neste gang du får mensen!
også tok det oss ca ett år før vi ble gravide... det kan jo være tilfeldig også, men er jo sånn med sprøyta at det kan ta lang tid før hormonene er ute av kroppen...
jeg skal aldri begynne på den igjen, men det er HELT sikkert noen som er fornøyde også, den virker jo forskjellig på folk[:)]

lykke til med valget, hvertfall![:)]

Edit: la også på meg![:'(]

jeg hadde en annen lege når jeg begynte på sprøyta, men den nye legen min ville absolutt ikke anbefale den[&:]

Anbefaler ikke p-sprøyta [:@] Greit nok at jeg ikke hadde mensen mens jeg gikk på den, men jeg fikk så kraftige blødninger etter jeg sluttet at legen ville legge meg inn.. Pluss at det tok oss 2.5 år før spiren satt...

Anbefales IKKE! Jeg tok den i 1 år og det tok nesten 2 år før jeg fikk normal syklus, hadde mensen hver 14 dag hele tia!![:'(]

uff,var ikke klar over at det var så mange bivirkninger på den..men legen anbefalte den fordi jeg IKKE skal ha flere barn noensinne,og den visstnok var veldig trygg. har lyst på hormonspiralen men hadde ikke råd denne gangen. jeg vil ikke legge på meg så jg tror jeg må vurdere noe annet da..

Tok p-sprøyta,å var godt fornøyd,gikk på den i flere år
Hadde ingen bivirkninger å ingen små blødninger

Her har jeg bare positive erfaringer med p- sprøyta[:D]

ingen mens og kun lagt på meg 1 kilo men vet ikke om det er pga av sprøyta[8|]

Jeg gikk på den i 5 år... ingen som fotalte meg at den var farlig, begynte på den da jeg var 14 på grunn av at jeg hadde så sterke mens smerter. Mensen forsvant samme dagen å så den ikke i gjen før etter 1 år etter at jeg hadde sluttet på den.... da hadde jeg 3 mens så var jeg gravid me nr 1....

klager ikke på det jeg... men det eneste som er noe DRITT me den er at man kan legge noe vanvittig på seg, jeg gikk plutselig opp nesten 20 kg på bare noen mnd.... å det var ikke noe gøy, det var derfor jeg sluttet me den...
Sliter enda med de kiloene....

vil absolutt ikke anbefale den... sats heller på p-stav, eller hormonspiral....

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

JEg har ikke noe erfaring dessverre, for legen min har anbefalt meg å ikke ta den. [:)]

Håper noen andre kan svare.

jeg la på meg 10kg og hadde småblødninger HVER dag i 6mnd.....

anbefaler IKKE!!!!

Jeg har brukt den. Den må settes når du har mens for da er den sikker fra dag en.. Den er sikker, men jeg vil ikke anbefale den. Jeg mistet mensen helt og det tok et helt år fra jeg sluttet til jeg fikk den tilbake[&o]..

jeg gikk på p sprøyte.. og hadde mensen annen hver uke i tre månder.... fortsatte ikke med den kan du si!   men hører mange av mine venninner som er fornøyd med den også:)  sikker er den jo.

Har en venninne som gikk på den.. Hun har mistet mensen helt, og kroppen har sluttet å produsere østrogen eller hva det heter.. Så ser ikke ut til att hun kan bli gravid med det første  [&o]

ORIGINAL: Tøsa

legen min sa ingenting han... så jeg begynte på den. fikk ingen bivirkninger. slapp mensen og trengte bare tenke på prevansjonen 4 ganger i året.
ble gravid rett etter jeg slutta på sprøyta også.

MEN, da jeg var på igangsetting og fortalte han legen der at jeg hadde gått på p-sprøyta ble han nesten fortvilt. han syntes det var synd at den i det hele tattafantes og at legene var så dårlige til å opplyse om bivirkningene... øker bl.a faren for benskjørhet betraktelig.

har hørt om flere som sliter med å bli gravid etter å ha brukt den også.
Kun varig hvis den tas i ung alder. På ferdig utvokste damer så retter det seg når man slutter.

Selv har jeg aldri hatt bivirkninger, mistet mensen og ble gravid lett. Settes i forbindelse med mensen fordi den da er sikker fra dag 1 og det minsker risikoen for småblødninger i starten.

Back
Topp