P-plaster?

Jeg brukte det før vi bestemte oss for å ta det av for å lage baby [:)] Det er like trygt som p-piller hvis man bruker de riktig. De krøllet seg litt av og til, men jeg syntes det var helt greit å bruke de. Det kan lønne seg å sette de et sted der huden ikke bøyes eller strekkes for mye. Jeg hadde det på ryggen (mulig det ikke sto på lista over steder man burde ha det, men det fungerer nok helt fint uansett. Veldig greit å slippe å huske pillen. Om du glemmer å bytte plaster på et par dager gjør det ikke noe.

Jeg har mitt andre plaster på.. Ikke hatt sex enda da, så vet ikke [8D] Men legen sa det skulle være like trygt som p-piller.(99,9%?)
Det klør litt rundt plasteret, ser ikke SÅ kult ut siden jeg har det på rompa [8D] Men enkelt å huske da, for du bytter hver uke [:)]

Vurderer å prøve det altså[:)]Er det dyrt?

Jeg brukte p-plasteret før jeg ble gravid med eldste snuppa og jeg var kjempe fornøyd. Ingen bivirkninger, slipper å huske på en pille hver dag, man har 2-3 ekstra dager i plastret hvis man glemmer det den dagen man skal bytte og det er mange steder det kan festes. Anbefaler virkelig plasteret[:D]

Men vær fosiktig hvis det er plasert på rumpa for der faller det lettere av enn andre steder[;)]

Har ingen erfaringer selv med p-plaster, men det er visst like sikkert som p-piller, som i utgangspunktet er ganske sikkert. Men, nå er vi jo en del som har "prevensjonsbarn" også så det eneste som er 100% er nok avholdenhet [;)] Evt. kondom som ikke sprekker [;)]

Jeg tror nok likevel at plasteret er et greit alternativ hvis man sliter med å huske å ta pillene f.eks. [:)]

Jeg brukte det før litja kom til, og var SUPERFORNØYD!
  Ingen stress, bytt en gang i uka, og det funket tydeligvis, for det kom null barn mens det ble brukt [8D]

Back
Topp