p-piller

*LC*

Gift med forumet
Var på 6 ukers kontroll på gynekologisk poliklinikk for å sjekke understellet :-p. Ble snakk om prevensjon. Trodde valget stod mellom spiral og mini-pillen siden jeg fullammer. Jeg tenkte jeg skulle ha spiral, for mini-pillen kan ikke jeg ha for jeg er et rotehue. Men... legen sa at jeg fint kunne bruke vanlig p-pille og skrev ut en resept for meg. Stusset litt over dette. Må innrømme at jeg har glemt bort (ammetåka) hva han sa ang saken, men at det skulle gå fint selv om jeg ammet. Kikket på pakka når jeg kom hjem og der står det at de ikke bør tas mens man ammer. Bør vel stole på han men.. Er det flere som bruker vanlige p-piller?

Jeg var nettopp hos  legen og fikk p-piller. De heter Cerazette og har ikke innvikning på ammingen.

Jerg tar også Cerazette, men jeg forsto at det var mini-piller?[8|] Den er ikke like streng i forhold til når den må tas...

Jeg bruker også Cerazette. Legen min sa at Cerazette er en P-pille, men som virker på samme måte som minipiller. Det som skiller dem fra de "vanlige" p-pillene er at de ikke inneholder østrogen og derfor ikke påvirker melkeproduksjonen.

De har ikke jeg fått. Mine heter Microgynon. De hadde visst vært på markedet en stund og skulle heller ikke ha noe å si på ammingen. Noen som kjenner til de? Ble litt nærvøs ang bivirkninger. Det var jo den smørbrødlista jo[&:]. Skal prøve en pakke å se. Rart å ta p-piller igjen. Det var så deilig å slippe det "styret" hver dag. Ja ja. Må man, så må man. Er ikke helt klar for en liten en til ennå[:D].

Takk for alle svar. Ha en fin kveld!

Jeg brukte Microgynon for mange år siden, men vet ikke noe særlig om dem egentlig. Jeg skiftet fordi legen mente at jeg burde ha noen andre. Du må jo nesten satse på at legen din vet hva h*n driver med, eller så kan du si du vil ha noe annet.

Back
Topp