P-piller uten laktose

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Hei,

hvordan er prosessen for å få laktosefrie p-piller? Er laktosefrie p-piller nokså lik minipiller?

Spør fordi jeg ønsker ikke hormonell prevensjon, er i tvil om kobberspiral er rett for meg og på toppen av dette tåler jeg ikke laktose.
 
Hei!

Det finnes mange typer prevensjon på markede. Det er mange som er skeptiske til hormoner men som til tross for dette finner noe som faktisk fungerer. Her er det viktig at du får god informasjon og veiledning noe jeg ikke kan gi deg over nett.

Jeg er faktisk usikker hvem som per dags dato ikke innheolder laktose. Det er imidlertid lite sannsynlig at så små mengder vil gi symptomer ved laktoseintoleranse. Du har også andre alterativer som er p-plaster, p-sprøyte, p-ring, implantat eller hormonspiral eller kobberspiral som du selv nevner.

Jeg anbefaler deg og sende inn sprøsmålet rundt laktose til tryggmammamedisin, lese om alle alternativene på sex og samfunn.
Deretter bestilt en time hos, lege, jordmor eller gynekolog hvor dere diskuterer hva som er det beste for deg.

Håper det var til litt hjelp.
 
Back
Topp