P-piller / p stav.

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Dere som har p stav er dere førnøjd og har dere prøvt p-piller før dere satte in p- stav. Vurderar på det selv. Men er så
Usikker.

Jeg har prøvd begge deler. P-piller ga bivirkninger som humørsvingninger og null sexlyst. Prøvde pstav og hadde blødninger i 18 mnd. Tok den ut og blødning stoppet etter 2 timer. Tåler man minipiller fint så er pstav et godt alternativ. Husk bare at den kan være vond å fjerne. Min grodde fast og måtte skjæres ut. Holdt på å besvime på sykehuset av smertene selv med mye bedøvelse.

Jeg har prøvd begge deler. P-piller ga bivirkninger som humørsvingninger og null sexlyst. Prøvde pstav og hadde blødninger i 18 mnd. Tok den ut og blødning stoppet etter 2 timer. Tåler man minipiller fint så er pstav et godt alternativ. Husk bare at den kan være vond å fjerne. Min grodde fast og måtte skjæres ut. Holdt på å besvime på sykehuset av smertene selv med mye bedøvelse.
Eg små blør med p-piller nå. Er inne på min andra uke nå.
Da er sjansen att eg vill blø med p-stav og . 18 Mnd blødninger att du klara å hålla ut så længe.

Var veldig fornøyd med p-stav når jeg hadde den, litt uregelmessigheter blødninger i starten, men så var det sjeldnere. Ulempen er at det kan ta tid fra man tar den ut til hormonene går ut av kroppen.

Har prøvd p-piller. Etter noen år begynte den å klusse med kroppen.
Prøvde hormonspiral, men etter 2 år ramlet den delvis ut, satte seg fast i livmorhalsen og lagde ekstreme smerter. (blødde unormalt mye på den(for min del). Med piller hadde jeg mens i 5 døgn, uten noe prevensjon hadde jeg mens i 5 døgn, men med spiralen hadde jeg mens i 8-10 døgn)
Har nå p-stav og har ikke hatt mens på 4 år :) Utrolig fornøyd med den.

Eg små blør med p-piller nå. Er inne på min andra uke nå.
Da er sjansen att eg vill blø med p-stav og . 18 Mnd blødninger att du klara å hålla ut så længe.
Hvis du småblør på p-piller så kan du jo prøve minipiller først. Er stor forskjell på de to pilletypene.
18 mnd var hardt, men fikk beskjed om å prøve i minst 12 mnd også var det lang ventetid på sykehuset for å få ta den ut igjen.

Har du haft blødninger efter du satte den in?

Minimalt. Har hatt den i snart to år og har vel hatt tre dager med litt brunt blod på papiret (da brukt truseinnlegg som holdt). Ikke blitt gravid (vært litt paranoid siden jeg ikke har blødd noe særlig). Vurderer å ta den ut snart da, for kan jo ta litt tid å få syklus igjen. Tenker å starte prøvingen i 2017 en gang, så regner med at jeg tar den ut til nyttår eller noe ;)

Har gått på p-stav og aldri igjen!
Hadde ganske mange mnd uten blødninger, men så ble det et mareritt! Blødde vel annenhver uke omtrent og det ga seg aldri. Fikk synfase p-piller i tillegg for å kun stoppe mensen og da ga det seg med engang. Fjerna staven kort tid etter det :)

Har hatt det og som mange andre så aldri igjen!
Men man vet jo aldri før man har prøvd selv.

Jeg ble sterkt frarådet p-stav av legen min da jeg spurte, rett og slett fordi han tar ut langt fler enn han setter inn grunnet bivirkninger... Så jeg turte ikke :-P

Back
Topp