p-piller og kvalme

• Trådstarter Trådstarter M*
  • Opprettet Opprettet

M*

Forumet er livet
VIP
jeg begynte på p-piller for et par uker siden. den siste uka har jeg vært kvalm hver eneste dag. kan det ha noe sammenheng med p-pillene? og er det vanlig? er det sånt som mest sannsynlig vil gå over? jeg orker ikke å gå sånn som dette stort lenger[>:]

Kan ha sammenheng med når på døgnet du tar dem, om du tar dem på tom mage osv. Jeg blir kvalm av pillene om jeg tar dem før jeg skal legge meg, da er jeg kjempekvalm i løpet av natten og morgenen. Blir også kvalm om jeg tar dem på tom mage. Beste tidspunket for meg er å ta dem midt på dagen.

aha..pleier alltid å ta dem på morgenen, på tom mage...

men er kvalm i dag også da..og i dag har jeg faktisk glemt å ta dem foreløpig![X(]

når jeg går på p-piller eller lignende blir jeg veldig kvalm, får hodepine og veldig øme pupper... så ja det kan nok ha en samenheng

åååneei[>:][:o] men gir det seg ikke etter en liten stund når kroppen har vendt seg til dem...?[&o]

Jeg tåler hormoner veldig dårlig, så jeg har opplevd å få morgenkvalme av p-piller.
Måtte opp å spy hver morgen uansett når på døgnet jeg tok dem.

Eneste av hormonprevensjon jeg ikke har reagert så mye på er faktisk p-ring.

ORIGINAL: *Vipsen*

Jeg tåler hormoner veldig dårlig, så jeg har opplevd å få morgenkvalme av p-piller.
Måtte opp å spy hver morgen uansett når på døgnet jeg tok dem.

Eneste av hormonprevensjon jeg ikke har reagert så mye på er faktisk p-ring.

p-ring har jeg faktisk liggende i skapet på badet hjemme. jeg så bare at det var så mange underlivs-bivirkninger,så turte ikke prøve dem....[&:] kanskje det er det som er tingen for meg da! for jeg har også morgenkvalme. Eller,det varer gjerne til rundt 14..da roer det seg..spyr ikke,men er jaggu ikke langt ifra[:'(]

Back
Topp