P-pille slutt

Rustad

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg lurer på hva som skjer.

Jeg sluttet på p- pillene for 7 mnd fordi jeg/åss vil bli gravid.
Di første 5 mnd så hadde jeg mensen hver mnd til samme tid pluss litt til andre dager utenom. Men 6 måneden jeg skulle ha mensen var den helt annerledes, men ikke gravid. Jeg fikk så vitt blødning frå fredag, og mere fra søndag å varte til fredag/lørdag.
å tidligere fikk jeg uka mi på torsdager å greit med blødning.
Å nå så er jeg på 7 mnd, skulle vell fått uka mi igår om jeg skulle gått etter sist mensenuke, men den har ikke kommet. Har så vitt hatt mensen smerte, noe som jeg vanligvis bruker å ha dager før å i mensen uka.

Så spørsmåle mitt er om dette er normalt?
Er d normalt at det pluttselig skal forandre seg ekstramt mye etter 6 mnd når første månedene fremm til 5 mnd var regelmessig pluss litt utenom di ukene?

Flere som har opplevd dette?

Tror jeg hadde dratt til lege og tatt blodprøver for å sjekke evnt graviditet... Krysser fingrene for deg!

Ikke opplevd akkurat det, men jeg merket veldig godt at det tok 6 mnd før kroppen hadde stabilisert seg etter p-pilleslutt.
Kan jo være at du bare får syklus på et par dager lengre enn du er vant til fra før.

Kan anbefale eggløsningstester, for da blir det lettere å få en slags kontroll over syklusen, hvis den skulle være uregelmessig.

Ikke opplevd akkurat det, men jeg merket veldig godt at det tok 6 mnd før kroppen hadde stabilisert seg etter p-pilleslutt.
Kan jo være at du bare får syklus på et par dager lengre enn du er vant til fra før.

Kan anbefale eggløsningstester, for da blir det lettere å få en slags kontroll over syklusen, hvis den skulle være uregelmessig.
Ja, d er det jeg har hørt at den kan være veldig uregelmessig på starten åsså rette seg, men aldri hørt om at den skal endre seg totalt etter 6 mnd
Jeg tok eggløsningstest for 2 uker siden, d kom tydelig strek men ikke like sterk som den andre. Men ble ikke 100% like sterk.

Tror jeg hadde dratt til lege og tatt blodprøver for å sjekke evnt graviditet... Krysser fingrene for deg!
Ja, jeg har ikke tatt en hjemme test enda, fordi sist mnd jeg hadde det så var den totalt forandra å hadde masse symtomer på graviditet i 2 uker, men d var negatift. Å da var jeg 100% sikker på at jeg er gravid, så kjenner at jeg egentlig ikke årker å sjekke det enda for d skuffa meg så indelig sist. Så jeg tenker at jeg skal vente par dager til å se om jeg får mensen.
Jeg har jo fått litt hvit utflod istede
Men vist jeg ikke får d, så blir d å ta en hjemme test å vist den er negativ så kommer jeg til å kontakte legen. For da blir jeg nåkk litt nervøs på om d kan være noe galt

Back
Topp