P-pille slutt/ syptomer.. *litt lang*

Joyfull

Elsker forumet
Julibarna2014
Noen som vet hvor lang tid det kan gå før EL og TR er tilbake etter pilleslutt? [:)]

Slutta på p-pilla Cerazette (eller no sånt) den 24. oktober, etter at jeg kjente stikking/ murring i underlivet rundt 22. oktober. Da hadde jeg ikke kjent antydninger til aktivitet i underlivet siden jeg begynte på cerazette i mars/ april.. Så tenkte at KANSKJE kunne jeg være gravid eller noe.. Hadde vært litt uforsiktig med pillene i en periode før det..

Nå er det altså over en mnd siden.. Har ikke fått TR, og heller ikke positiv g-test! Har også tatt EL test uten positivt resultat (i den perioden EL vanligvis kommer)

Det som er rart, er at jeg har vært kvalm, trøtt og hatt ømme bryst. Området rundt brystvortene er blitt større, og brystvortene er stive nesten hele tiden.. Nå har jeg også fått mer tydelige blodårer på brystene! Og er så hormonell som jeg aldri før har vært.. Skjønner ingenting jeg!

Har også ett par andre symptomer, som tørst hele tiden, oppblåst, luft i magen, og skifter mellom løs og hard mage.. Har gått opp to kg og får nesten ikke på meg dongeribuksa lengre.. [>:] Og er heller ikke NOE som skulle tilsi at jeg skulle legge på meg.. Har spist sundere og vært i mer aktivitet det siste enn ellers....

Kan alt dette komme av p-pille slutt?

Blir veldig glad for svar [:)]

Hei hei [:)]
Cerazette er jo en minipille, og ikke p pille.
Så hvis du har vært uforsiktig kan du lettere bli gravid av slurving med den enn med ppille. Har du tatt graviditets test?
Jeg har hørt at man kan reagere som deg når man BEGYNNER på cerazette jeg, en venninde av meg gikk opp 5 kg.. men etter slutt? det vet jeg ikke... Men kan jo svare for når jeg sluttet på ppille, da ble jeg hormonell, men mindre pupper, gikk ned i vekt og ble som "før" jeg begynnte..

Håper du finner ut av det , lykke til[:)]

Jeg sluttet på yasmin i oktober, og jeg har hatt mange av de symptomene du nevner nå denne måneden.
Men yasmin er jo en p-pille da, og ikke en minipille hvis det var det du brukte.
Også har jeg gått ned i vekt, og ikke opp.

Ååå, viste ikke at det var en minipille jeg [:-] Men ja, da slutta jeg altså på minipilla og ikke på p-pille [:D]

Har tidligere slutta på både p-sprøyte og p-piller, men aaaldri hatt så mange symptomer, og så intenst.. [:'(]

Happygirl81: Ja jeg har tatt graviditetstest, opp til flere ganger.. :) hehe.. tok forrige lørdag, og i dag.. [8|] 

Men stemmer det at noen ikke får positiv g-test? Har lest at noen bare får negativ g-test og når de går til legen så er de alikevel gravid... Mulig det er vandrehistorie eller noe sånt altså.. [8D]

Det er vel sånn at det for noen tar veldig lang tid å få en positiv test fordi hcg-nivået ikke er høyt nok til å komme ut i urinen.
Hvis du går til legen og tar en blodprøve så kan man fortsatt være gravid, fordi hcg-hormonene viser seg først i blodet.
Det er slik jeg har forstått dette hvertfall.
Ingen TR= mulighet for graviditet [;)]
Lykke til.

Heihei!
Her tok det 85 dager fra slutt på cerazette til TR.
Kan ikke si noe om symptomene dine, har ikke hatt noen selv.
Men jeg ville stolt på at g-testen stemmer siden du ikke fant noe eggløsning med hjelp av tester i den tiden den normalt skulle vært positiv[;)]
Jeg ville fortsatt å teste etter eggløsning, du vet aldri når den kommer, og da er det bare å kjøre på[:)][;)]

85 dager ja [:-] Det er mye...

Altså, den første eggløsninga mi testa jeg ikke.. Det var den eggløsninga jeg skulle hatt nå jeg ikke fikk positivt svar :)

Derfor jeg lurte på hva som skjer.. For har alltid hatt stabil syklus.. Og på første EL (eller der den skal være) kjente jeg murring/ stikking i underlivet.. (Noe jeg ikke har gjort siden jeg begynte på Cerazette)

Leste over lista om symptomer, og har/har hatt 21 av de symptomene [:-]
Sikkert tilfeldig... men man begynner å lure.....  [:D][8D]

Vil bare vite jeg nå! Slippe å bli lurt av alle symptomene.. [:)]

Hei. Søkte på ømme bryster etter cerazette slutt og kom over dette innlegget.ser det er skrevet for noen år siden men lurer på hvordan det gikk. Jeg har det akkurat på samme måte. Og begynte nesten å lure på om jeg har hatt så flaks å blitt gravid på første forsøk.

Hei. Søkte på ømme bryster etter cerazette slutt og kom over dette innlegget.ser det er skrevet for noen år siden men lurer på hvordan det gikk. Jeg har det akkurat på samme måte. Og begynte nesten å lure på om jeg har hatt så flaks å blitt gravid på første forsøk.

Jeg kan hvertfall tilføye at jeg gikk på cerazette i 6 år før jeg sluttet i desember 2014. Fikk TR etter en mnd og har komt rett i syklus (28 dager). Har sykt ømme bryster og nipler fra EL til TR. Hadde en kjemisk i januar, hopper over denne mnd og begynner på pp3 nå i midten av april :)
Hva med deg da? :)

Da jeg sluttet på yasminelle (p-piller) skjedde mye rart. Jeg fikk ømme pupper som jeg aldri pleier å ha, svimmelhet, kvalme og veldig ubehag rundt de første eggløsningene. Jeg var også ekstremt trøtt og la meg gjerne klokka 8 .. Det roa seg etter noen måneder,

Takk for svar. Jeg slutta i begynnelsen på mars liksom. Så syntes vi hadde hatt jævli flaks om jeg hadde allerede blitt gravid. Jeg var til legen (pga no anna) og spurte om jeg måtte få menstruasjon før jeg kunne bli gravid og det sa han at jeg ikke trengte. Kunne skje når som helst og det var bare å ta noen tester nå og da.
Så teit at det er de samme symptomene på å slutte på pilla og bli gravid!! Æsj Hehe
Men altså jeg regna jo så klart ikke med å bli gravid på 1-2-3 heller da. ( selv om jeg seff hadde et lite håp, Thihi)

Jeg fikk alle mulige graviditetssymptomer når jeg sluttet på pillen. 3-4 mnd varte det før jeg sluttet å føle meg gravid lengre :p og jeg gikk opp i vekt. Kvalm, svimmel, hodepine, til og med en liten kul på magen. Alltid hatt flat mage. Og da prøvde jeg ikke å bli gravid heller :p nå etter jeg har begynt å prøve så har jeg omtrent ikke hatt noen symptomer. Kjempe kjedelig når jeg er på jakt :p Hehe

Back
Topp