P-pille slutt og mange spørsmål

Pippi1987

Betatt av forumet
Hei!
Jeg er ei jente på 27 år som nettopp har sluttet på p-piller for å starte prøvingen på å bli gravid.
Jeg hadde en pille mens 15.mai. Var egentlig litt dum og sluttet 22 mai på p-pillen, da jeg hadde en ukes tid på pillebrettet igjen.(klarte ikke å vente:confused013) I flere uker har jeg hatt mens murringer, og hadde veldig mange "gravid symptomer". Jeg tok en test, testen var negativ, og jeg har fortsatt ikke fått noe mens, 9 dager etter den skulle kommet. Jeg har har skikkelige hetetokter/ nattesvette innimellom, mensmurringer nesten hver dag. Er dette normalt? Jeg har begynt å skremme meg opp slik at jeg tror jeg har kommet i overgangsalderen:nailbiting: Er det flere som har hatt det som meg når dere sluttet på pillen? blir utrolig glad for svar :angelic:

Ett spørsmål til, er det mulig å ha eggløsning før jeg får mensen? hvordan regner jeg dette ut? fra pillemensen jeg hadde 15.mai?

Hilsen ei med utrolig mange spørsmål:flower

Det er veldig vanskelig å si. Når man begynner/slutter på hormoner så kan kroppen reagere med mange forskjellige symptomer som er lik både graviditet, overgangsalder og premenstruelle plager. Det er hormonforandring i kroppen din og det vil du merke. Noen kan bruke tid på å komme tilbake i normal syklus når de slutter på hormoner.

Du aner jo ikke hvor lang syklus du har eller noe så det å regne ut er håpløst. Spesielt siden du sluttet litt i "utide". Egget kan da ha blitt sluppet når som helst.

Jeg ville levd som gravid og testet innimellom.

Ja, eggløsning kan man ha uten mens, og omvendt. (Ha mens uten eggløsning).
Tar litt tid før man er på normalen etter p-piller. Opptil 1 år er normalt.
Slapp av og la kroppen få ordne i alle hormonene og ikke stress deg selv opp. Husk at kroppen er vant til kunstig hormoner, og nå må den produsere det selv. Noe som kan gi mange symptomer.

Tok meg 2 mnd før jeg fikk mensen etter p-pillestopp, men sluttet ikke før brettet var tomt. Uregelmessig i over ett år, så det tok en stund.

Tusen takk alle sammen for svar!! Så deilig å vite at jeg bare kan slappe av å vente på at kroppen skal ordne opp selv ☺ Stresset meg selv veldig opp nå merket jeg, satser på det går seg til☺

Back
Topp