P pille slutt og graviditet

Mammavonnis

Flørter med forumet
Januarlykke 2020
Hei.
Hvor lenge i forveien bør man, slutte på p piller vis man prøver og bli gravid? Jeg og min nye kjæreste har bestemt oss for at vi skal ha et felles barn,, selv om vi har 5 til sammen nå de er i alderen 17år,12år,8år,5år og 6år Jeg fikk selv min første da jeg var 16år så er ikke mer enn 33år ennå.
Men vi ønsker oss en sommerbaby altså juni/juli 2020,men når bør vi slutte, med p pillen da?

Hei.
Hvor lenge i forveien bør man, slutte på p piller vis man prøver og bli gravid? Jeg og min nye kjæreste har bestemt oss for at vi skal ha et felles barn,, selv om vi har 5 til sammen nå de er i alderen 17år,12år,8år,5år og 6år Jeg fikk selv min første da jeg var 16år så er ikke mer enn 33år ennå.
Men vi ønsker oss en sommerbaby altså juni/juli 2020,men når bør vi slutte, med p pillen da?
Helt umulig å si. For noen tar det mange måneder før kroppen blir normal og man blir gravid, for andre går det på første forsøk

Hei.
Vi brukte et år fra jeg slutta på p-pilla til jeg ble gravid med første, det går dessverre ikke ann å planlegge så nøye..
Eventuelt slutte i litt god tid, bruke annen prevensjon og sjekke ut når du har EL :happy:

Jeg hadde sluttet i god tid og heller brukt kondom i tiden frem til vi bille begynne å prøve. Dette for å gi kroppen tid til å komme inn i syklus først :) men det er absolutt ikle nødvendig for alle :)

Med nummer 2 sluttet jeg på pillen et halvt år før vi begynte å prøve, fordi det tok oss 16 måneder for å bli gravide første gang (2 år fra vi begynte å prøve til spira satt hele veien).

Jeg kom aldri tilbake i ordentlig syklus etter hormonell prevensjon, gikk 5 mnd mellom hver mens, og jeg hadde visstnok ikke eggløsning. Så måtte på 5 sykluser med eggløsningshjelp før det klaffa.
Det fins ingen fasit.
Det kan gå veldig kort tid, eller veldig lang tid.
Innimellom litt sånn halvveis.
Så jeg hadde nok kanskje slutta nå, og heller satsa på kondomer så lenge. :)

Det er vanskelig å si. Eg sluttet med pillene siste helga i januar i fjor og hadde første eggløsning i mars (pille mens i februar ) Og da ble eg gravide ;) så gikk litt fortere enn ventet. Hadde aldri trodd hatt eg skulle bli mamma i 2018.

Jeg hadde bare sluttet :) ikke sikkert man blir gravid akkurat når man ønsker. Vi har prøvd i 6 mnd nå.
Lykke til

Jeg ble gravid på ca 5-6 uker. Men det kan ta alt fra en PP til mer enn ett år kanskje, etter p-piller. Så det er umulig å si. Jeg ville sluttet nå. Også brukt kondom frem til prøveperioden :)

Hmm... Så egentlig så burde jeg slutte nå å begynne med bare kondomer for å komme inn i en "normal" syklus? Vi har jo som sagt 5 barn fra før, men er jo ofte slik med kjernefamilien i 2019 mine, dine og våre barn.

Det som er også er at vi har to barn med muskelsykdom(kjæresten sine barn fra tidligere) pluss en med adhd (min fra tidligere forhold) så vi har jo noen utfordringer.. Men tenker ikke at det er vel vår sak om vi ønsker å få et felles barn? Gjør jeg det lurt i å slutte med p pille nå etter mens?

Jeg har blitt gravid innen 1 mnd på p-piller og minipille med begge barna. Man vet desverre ikke om det vil skje deg..

Store variasjoner, også blant en og samme person dessverre. Da jeg sluttet på p-pillen første gang (ikke for å bli gravid, var bare lei av pillen og hadde ingen partner på det tidspunktet) så tok det et halvt år før jeg kom i syklus. Da jeg sluttet for å bli gravid i 2016 så var jeg i syklus med en gang - blødde ifm med «placebopilleuka» og fikk mensen en måned etter dette igjen.

Hmm... Så egentlig så burde jeg slutte nå å begynne med bare kondomer for å komme inn i en "normal" syklus? Vi har jo som sagt 5 barn fra før, men er jo ofte slik med kjernefamilien i 2019 mine, dine og våre barn.

Det som er også er at vi har to barn med muskelsykdom(kjæresten sine barn fra tidligere) pluss en med adhd (min fra tidligere forhold) så vi har jo noen utfordringer.. Men tenker ikke at det er vel vår sak om vi ønsker å få et felles barn? Gjør jeg det lurt i å slutte med p pille nå etter mens?
Er kun dere som vet om dere har kapasitet og ork til en til. :)

Jeg ble gravid på første forsøk etter å ha sluttet med pillen...
Kanskje dere skal, som de andre skriver, slutte med pille og bruke noe annet til dere har bestemt dere. Du er jo ung fortsatt:)

Umulig å si, men jeg har hørt at de fleste er gravide innen ett år etter p-pilleslutt. Er det aktuelt å slutte på piller og bruke kondom en periode, så kan dere begynne å prøve ca 9 mnd før dere håper på baby og krysse fingrene for at det klaffer? Hormoner eller ikke er det umulig å planlegge helt når en blir gravid, men dere kan jo gi det et forsøk :) hvis du har hatt lett for å bli gravid før er det ikke uvanlig at det går lett en annen gang også.

Edit: ser svarene fra deg og andre først nå og innser at du alt har fått tips om dette :p

Jeg har ikke hatt vanskelig for å bli gravid de andre gangene, vært gjennom tre svangerskap tidligere veit at jeg fortsatt er ung, men siden eldstemann er 17 i år så er det best om vi får en atpåklatt nå før de andre blir for store også

Jeg ble gravid på første el etter at jeg sluttet med p piller, dvs 3 uker etter pilleslutt. Men det er veldig individuelt både når du får el etter pilleslutt og hvor raskt dere blir gravide. Siden du ikke har hatt problemer tidligere med å bli gravid er sjansen stor for at du ikke vil ha problemer denne gangen heller.

Back
Topp