Pølser & leverpostei!

MammatilAmalie

Forelsket i forumet
Har ei vennine som fortalte meg at man ikke skal spise pølser og leverpostei i svangerskapet fordi det inneholder innvoller ellerno å det skal ikke gravide ha, har noen hørt om dette? Jeg har aldri hørt det før, men ble litt skeptisk fordi hun holdt seg unna det når hun var gravid:p

Sent from my iPhone using BV Forum

Ups, da har jeg isåfall gjort noe galt

Appen

Ingen av delene er farlige å spise :) De fleste pølser er jo varmebehandlet og såvidt jeg vet så er jo leverpostei også det? Har spurt lege og jm om dette tidligere også :)

Det er lever av fisk man ikke skal spise pga tungmetaller og miljøgifter (så det har ikke noe med varmebehandling å gjøre). Det samme gjelder stor ferskvannsfisk, stor blåkveite, stor tunfisk, blåskjell o.l. fra visse områder osv, det er tungmetaller spesielt man er redd for, ikke parasitter/bakterier som i rakfisk/røklaks/gravlaks.

Leverpostei og pølser er storfe og svin, så det kan man trygt spise :) Heldigvis! Min dille om dagen er leverpostei med majones eller sylteagurk! nam nam =D

Leverpostei og pølser er storfe og svin, så det kan man trygt spise :) Heldigvis! Min dille om dagen er leverpostei med majones eller sylteagurk! nam nam =D

Jeg hadde dilla på leverpostei med majones og rødbetter sist svangerskap :) Har bestandig tenkt sånn at leverpostei er kjempebra i svangerskapet, pga lettopptakelig jern :D

jeg har å dilla på leverpostei med majones. ;)

men aldri hørt noe om at man ikke kan spise det i svangerskapet.

Pølser er ille ekkelt for tiden, men ferks leverpostei på skiva eter jeg, men rødbeter å majo:)
Er jo innmat vi ikke skal spise, blodmat.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har ei vennine som fortalte meg at man ikke skal spise pølser og leverpostei i svangerskapet fordi det inneholder innvoller ellerno å det skal ikke gravide ha, har noen hørt om dette? Jeg har aldri hørt det før, men ble litt skeptisk fordi hun holdt seg unna det når hun var gravid:p

Jeg blir helt ør, og nesten litt irritert, over alle innlegg og advarsel om hva vi ikke kan spise! Grr! Jeg tror ikke på alt, og forholder meg til helsedirekoratets anbefalinger. Basta!

Da har hun misforstått, matportalen sier lofotpostei. Leverpostei er bra for jerninntak. Med rødbeter på, blir det enda mer sunt:)

Var det jeg også trudde, siden det inneholdt jern:) har jo spist leverpostei å kommer til å fortsette med det, men pølser lukter å er helt forferdelig fortida.. Å jeg som alltid har vært så glad i det:p takk for alle svar!:)

Back
Topp