Pølsegrateng oppskrift noen?

Ancita

Glad i forumet
Vi fikk en hel kasse full av forskjellige pølser av svigerfar, må nesten begynne å bruke de[:D]

Noen som har en god oppskrift på pølsegrateng? Som inneholder pasta eller annet godt?

Pleier bare å lage 2 poser potetmos, blande i 1 egg og pølsebiter og steke i ovnen til mosen begynner å få litt farge på toppene. Godt det også[:)]

Jeg bruker å ta to pakker potetmos i en ildfast form, ha over et lag ketschup, hakkede pølser, løk og ost. Pizzakrydder og paprika krydder på toppen, og inn i ovnen til osten er smeltet og gyllen [:)]

Vi bruker å kjøpe en pakke som heter macronette. Kjempe god!

Ellers lager vi pølsegrateng av en pakke hvit saus, har i et egg og pølse og makaroni. Har det i ovnen i 30-40 min

Lag potetmos som vanlig som du så har i bunnen av en ildfastform, så litt ketchup, mais,purre,paprika og pølser i biter over der!
Så litt ost på toppen!
Godt[:)]

Risotto er jo også godt!

http://krydder.org/2009/02/middagstips-enkel-polseform/

denne er veldig god[;)]

Vi pleier å lage hvit saus, ha oppi makaroni, brokkoli og blomkål. Og pølser da så klart. Har alt oppi ildfast form. Tar masse ost på :) å steker i ovnen [:D] å nå fikk jeg lyst på det [:)]

Lager pølsegrateng med kokt makaroni, pølser i biter, bechamel saus/hvit saus og ost på toppen. I ovnen på 200 grader til osten er gyllen.

Til variasjon: Ha en frossen grønnsaksblandig i sausen, frossne erter eller frossen spinat.

pølser, blomkål pasta og hvit saus oppå=)

Back
Topp