Pølse til pinnekjøtt

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Litt inspirert av julemattråden, og et personlig ønske om å finne det ultimate tilbehøret. Hva slags pølse spiser dere til pinnekjøttet? Og hvem produserer den? Vi har prøvd mange forskjellige, men enda ikke funnet en som skikkelig smaker..

Svigerforeldrene mine lager egen pølse som de rett og slett kaller for julepølse! Den er smaker kjempe godt, kjenner jeg gleder meg til julaften :D

Den lokale slakteren her i byen har de beste pølsene:)

Tror det er Vossakorv vi bruker. Aner ikke. :P Er på besøk på julaften og lager ikke maten. ;)

Jeg prøver å overtale mannen til å lage hjemmelaget pølse, men det går ikke kjempebra :p syns det er så mange smakløse pølser.. :(

Kom gjerne med flere tips :D

Vossakorv er knall godt, også pølse fra Åkrafjorden ;-)

Jeg får prestasjonsangst ved tanken av å være vert. :P
Ja, jeg legger ikke listen så høyt kan man si :p den største prestasjonsangsten er knyttet til koking av mandelpoteter. De går i stykker bare man ser skrått på dem :p

Ja, jeg legger ikke listen så høyt kan man si :p den største prestasjonsangsten er knyttet til koking av mandelpoteter. De går i stykker bare man ser skrått på dem :p

Been there!
Jeg hadde mamma og mannen hennes på besøk, og tror du ikke jeg klarte å ødelegge potetene? Burde ikke være vanskelig å koke poteter, liksom... Ellers er jeg redd for at maten ikke blir ferdig i tide, gjennomstekt eller whatever. ;)

Til pinnekjøtt er det poteter og søt kålrotstappe :)

Pølse har jeg til saltakjøtt og raspeballer :)

Back
Topp