Påvist tette eggledere, henvist til hysteroskopi - hva nå?

Bkno9777692

Andre møte med forumet
Fikk i dag påvist tette eggledere på ultralydveiledet passasjetest av eggledere med kontrast. Ingen kontrast kom gjennom, helt tett. Dette kan vise seg å henge sammen med katastrofekeisersnitt fra 2019 med en påfølgende og massiv infeksjon pga morkakerester som måtte opereres ut to uker etter keisersnittet. Jeg ble henvist videre til sykehus for hysteroskopi for å se hvordan livmoren ser ut på innsiden. Videre er en mulig henvisning til IVF. Vi har forsøkt i 9 mnd og naturlig nok ikke blitt gravide på egenhånd. Noen her med erfaringer rundt tette eggledere og graviditet? Eller noen med tilsvarende historier? Tar gjerne i mot tips, råd og erfaringer
 
Fikk i dag påvist tette eggledere på ultralydveiledet passasjetest av eggledere med kontrast. Ingen kontrast kom gjennom, helt tett. Dette kan vise seg å henge sammen med katastrofekeisersnitt fra 2019 med en påfølgende og massiv infeksjon pga morkakerester som måtte opereres ut to uker etter keisersnittet. Jeg ble henvist videre til sykehus for hysteroskopi for å se hvordan livmoren ser ut på innsiden. Videre er en mulig henvisning til IVF. Vi har forsøkt i 9 mnd og naturlig nok ikke blitt gravide på egenhånd. Noen her med erfaringer rundt tette eggledere og graviditet? Eller noen med tilsvarende historier? Tar gjerne i mot tips, råd og erfaringer
Ikke helt det samme, men noen likheter. Vi prøvde i syv måneder på nummer to - første satt på første - før gyn foreslo skylling av eggledere. Jeg hadde akutt keisersnitt med første som førte til en stor infeksjon i magen, og måtte også repoperes, men en uke etter snittet. Hos meg kunne de ikke se noe på skyllingen, men ble gravid på den eggløsningen som kom noen dager senere, og er over 20 uker nå. Lykke til, håper åpning av eggledere er det som skal til for deg og!
 
Ikke helt det samme men har tette eggledere pga infeksjon, ble henvist til Ivf. De sa til meg på Ivf avdeling at ved tette eggledere er det umulig å bli gravid selv så derfor trenger man hjelp. Om man skulle bli gravid selv er jo risken for graviditet utenfor livmor stor også. Jeg ville spurt om henvisning til Ivf siden denne prosessen tar litt tid :)
 
Back
Topp