Påvist fortykket slimhinne.Hvor tykk hadde du v/tidlig UL?

Idamar94

Andre møte med forumet
Heii:)

Jeg har PCOS og har derfor vært bekymret for at jeg ikke skulle klare å bli gravid på en stund. Har veldig lange sykluser og derfor redd jeg ikke har eggløsninger regelmessig. Har ett barn på 8, men var 17 da jeg ble gravid, og det var derfor før sykdommen slo ut for fullt. Jeg dro til gynekologen for åsjekke «status» i går. Gyn tok ultralyd hvor hun sa at jeg hadde hatt en eggløsning, noe som var over all forventning. Den ene eggstokken min var veldig fin, og den som har sluppet egget. Den andre eggstokken hadde mer PCO-preg. Så kom hun videre til livmora og «stusset» litt, hun virket i hvert fall overrasket uten at hun sa noe veldig spesielt, annet enn at hun stoppet opp og «her er livmora. Den er..åh.du har veldig fortykket slimhinne.Det er bra!». Hun sa at slimhinna er 2 cm tykk. Jeg tenkte ikke noe mer over det, (og angrer meg i ettertid på at jeg ikke spurte mer!)og vi avsluttet med at dersom ikke mensen kom innen 2 uker, så skulle jeg ta test. Jeg googlet så klart slimhinne da jeg kom hjem, og så at det enten betyr tidlig tegn på graviditet, eller at mensen er rett rundt hjørnet. Jeg fikk mensen 02.08, men jeg aner ikke helt akkurat når eggløsningen har vært, annet enn at den har vært. Syklusen min varierer mellom 30- 42 dager. Har sett at slimhinne er veldig individuelt hvor tykk den er. Av nysgjerrighet spør jeg derfor; har noen av dere vært på veldig tidlig ultralyd hvor man ikke kunne se annet enn fortykket slimhinne? Hvor tykk ble slimhinnen målt, og viste det seg at det var graviditet eller mensen? Jeg stresser ikke noe over dette, og har lagt en oppfølgingsplan dersom mensen kommer. Så det er egentlig bare av nysgjerrighet:happy:
 
Back
Topp