Påvist antistoffer

Veronah

Flørter med forumet
Spør her inne også, fått påvist antistoffer og må på KK for videre kontroll den 15 feb.
Noen som har Vært med på dette før ?
Anti-d , titer ved 64
Andre svangerskap , ikke noen problemer under første svangerskap
 
Spør her inne også, fått påvist antistoffer og må på KK for videre kontroll den 15 feb.
Noen som har Vært med på dette før ?
Anti-d , titer ved 64
Andre svangerskap , ikke noen problemer under første svangerskap

Aldri hørt om før :/
Antistoffer mot hva?
 
Jeg har en rhesus minus blodtype, som I bunn og grunn andriper blodcellene til ett foster med rhesus positiv, etter hva jeg har forstått..
 
Har det noe med anemi ( blodprosent el jern i kroppen) eller bilirubin på den nyfødte å gjøre?
 
2vcyubp.png

Dette da kanskje ?
 
Fikk du sprøyte etter forrige svangerskap? Jeg er rhesus negativ, og fikk beskjed om at jeg får en sprøyte etter fødsel for å forhindre å danne antistoffer ved evt. senere svangerskap. Er førstegangs.
 
Lurer også på om du fikk sprøyte sist? Jeg er også rh neg. Man skal ha sprøyte innen 3 døgn etter fødsel. Det "nullstiller" systemet og man skal ikke få problemer neste sv.skap..
 
Jeg fikk sprøyte dagen etter fødsel med førstefrøkna her,da jeg er rh neg. Sist gang var jeg bare til ny bl.prøve i uke 36 mener jeg å huske, mens nå må jeg inn til 2 kontroller mellom uke 24(?) og 38..:)
 
Hei igjen:) man kan danne antistoff før fødselen også, hvis det blir kontakt mellom mor og barns blod. Men profylaksen gjør at mange færre danner anti—d nå enn tidligere:)
 
Er også rh negativ.. Får sprøyte etter fødsel hvis barnet er rh positiv.. Jeg fikk sprøyte sist! D betyr ikke at jeg ikke danner antistoffer denne gang. Er større sjanse for å danne antistoffer for 2 eller 3 gangsfødende, hvis jeg har forstått riktig!:)
 
Jeg er rhesus negativ og har tatt kontroll prøver gjennom hvert svangerskap. Sprøyte har jeg fått hver gang, for sikkerhets skyld.
 
Back
Topp