Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Har fått påvist antistoffer etter blodprøve I uke 12..
Noen som har Vært med på dette før ? Gikk fint med første, ingen problemer der, men hadde flere blodprøver igjennom svangerskapet for å sjekke at det ikke dukket opp
Jeg er rhesus minus, barnet er positiv..
Leser som en idiot her og prøver å forstå det selv, det jeg vet er at barnet kan måtte få blodoverføring, bli anemisk osv osv
Det er ikke sikkert at dette barnet er rh positivt antistoffet har mest sannsynlig blitt dannet med første.
Du kommer i hvert fall til å bli fulgt opp med ekstra blodprøver for å se om konsentrasjonen stiger, og vil tro de gjør noe ekstra kontroll av babyen og? Ekstra ultralyder kanskje? Du får sikkert mer info når du kommer til neste kontroll
Skal til lege på KK , fostermedisin ultralydklinikk 15.02. Har ordinær ultralyd 29.02 og må ha videre blodprøver I uke 18 .. Jeg som er så glad I sprøyter :s
Nå er første født I 2011 så er jo noen år siden, sitter det så lenge ?
Står at det titer med 64 ett eller annet
Ja, skjønner at det ikke er så gøy med de blodprøvene:/ men godt at de følger med
når du først har dannet antistoff så har du det ja, tror ikke det vil forsvinne. Det som kan henge igjen en stund etterpå er anti—d fra den sprøyten (profylakse) du kanskje fikk etter fødsel eller ved feks en abort. Det har du ikke dannet selv så det går bort etter noen mnd tror jeg(?)
Hvis barnet i magen nå er rh positivt kan titeret stige ila svangerskapet og siden antistoffene kommer over til barnet kan de feste seg til blodcellene der og ødelegge en del av de. Det er derfor de skal følge med på antistoff
Nei, ikke rart at man blir litt skremt google er ikke alltid en venn, hehe. Men synes du skal skrive ned spørsmål du har til du etter hvert kommer til noen som er ekspert på dette det kommer nok til å gå helt fint Lykke til!
Jeg er også r- , og mine to første, er ikke.. Må ta blodprøver 3 ganger, ellers har jeg ikke fått med meg at det er noe spess.. Lykke til, håper det går bra
Jeg er R- Fikk beskjed at det ikke var noe problem. To ekstra blodprøver, uke 28 og 34 tror jeg det var. Så får jeg en sprøyte etter fødsel, for at det ikke skal bli noe problem om jeg ønsker flere barn.