Påvirkes baby....

Mamsemums89

Glad i forumet
Av mors forkjølelse? Jævelskapen brøt ut på søndag, og helt til da har jeg kjent bevegelser nesten daglig. Nå siden jeg ble dårlig har det vært mindre bevegelser. Mulig jeg ikke kjenner dem pga kraftig hoste også. Men er det mulig at baby også får litt shabby form, iom at vi har en direkte connection via navlestrengen?

Jeg vet ikke sikkert. Jeg var forkjølet med feber i uke 30 sist gang. Da kjente jeg lite bevegelse fra babyen i magen. Jeg gikk innom jordmorvakten, husker jeg. Hjertelyden til babyen var fin. Fikk høre at forkjølelsen min kunne påvirke babyen litt og at babyen kunne bli litt slappere og roligere, men uten at det var farlig. Måtte ikke bekymre meg

Hjertelyden er som vanlig her også, bare mindre bevegelser. Tenkte og dobbeltsjekke med jordmor i mårra :) Har ikke feber heldigvis :)

neida... gjør ikke det...
det går ut over mor, men baby får også antistoffene via morkaken så påvirkes ikke i negativforstand...
samme er det med hypermesis, i de fleste tilfellene så er det kun mor det går ut over...

Kun hvis det er høy feber. God bedring:)

Tusen takk :) Heldigvis ikke dårlig form, sånn sett. Bare sinnsyk rennende nese, forferdelig tørrhoste og tett i brystet. Mye av hostingen har sluppet taket etter at jeg fikk solvipect i går :)

Aldri hørt det er farlig men veldig frustrerende å ikke kunne ta hostesaft og halstabletter. Kok opp sterk solbærsirup gjerne med honning. Smaker py men bra for halsen

Jeg fikk cosylan fra legen min :) ble en annen verden!

Men jeg fikk høre fra både legevakt og fastlege at det var ikke farlig ved annet enn høy feber. Jeg hadde 38,1 og legevakta sa det var ikke noe å slå alarm på enda. Ba meg ta kontakt om det ble høyere.

Jeg fikk cosylan fra legen min :) ble en annen verden!

Men jeg fikk høre fra både legevakt og fastlege at det var ikke farlig ved annet enn høy feber. Jeg hadde 38,1 og legevakta sa det var ikke noe å slå alarm på enda. Ba meg ta kontakt om det ble høyere.
jeg fikk sykemelding med nr 1 når jeg hadde 38 i feber... :p skal sies at jeg var ikke helt "på nett" då heller... ;-)

Ble sykmeldt med bronkitt jeg og :p Klarte ikke å puste normalt og hadde skikkelig bråk i lungene..
jeg hadde kikhoste... brukte flere mnd på å bli frisk på... denne gangen var det bare en "vanlig" forkjølelse...

Aldri hørt det er farlig men veldig frustrerende å ikke kunne ta hostesaft og halstabletter. Kok opp sterk solbærsirup gjerne med honning. Smaker py men bra for halsen
Kan fint ta solvipect, men i mitt tilfelle hjelper den egt ikke så mye, siden jeg har tørrhoste med litt slim, og solvipect er slimløsende :p Doc' og frisk går ned på høykant, samt c-vitaminer, så må vel bli frisk snart :)

Kan fint ta solvipect, men i mitt tilfelle hjelper den egt ikke så mye, siden jeg har tørrhoste med litt slim, og solvipect er slimløsende :p Doc' og frisk går ned på høykant, samt c-vitaminer, så må vel bli frisk snart :)
God bedring :) kjedelig å være forkjølt :( har også vært det noen uker nå :(

God bedring :) kjedelig å være forkjølt :( har også vært det noen uker nå :(
Tusen takk! :) Ja, nå er jeg lei :( Sover ikke pga hoste, og legen vil ikke gi meg noe hostedempende, enda jeg ikke har sovet på fire døgn, så blir en del tårer om dagen. Supertrøtt, supersliten og hormonell, ingen bra kombo.

Z
Tusen takk! :) Ja, nå er jeg lei :( Sover ikke pga hoste, og legen vil ikke gi meg noe hostedempende, enda jeg ikke har sovet på fire døgn, så blir en del tårer om dagen. Supertrøtt, supersliten og hormonell, ingen bra kombo.
Huff vet hvordan det føles :( her hat jrg hatt noen dager jeg enten må sitte eller stå hele tiden fordi halsen blir krise bare jeg legger meg ned :p er konstant sliten og trøtt jeg også. I går kjente jeg meg trøtt halv 8.

Z

Huff vet hvordan det føles :( her hat jrg hatt noen dager jeg enten må sitte eller stå hele tiden fordi halsen blir krise bare jeg legger meg ned :p er konstant sliten og trøtt jeg også. I går kjente jeg meg trøtt halv 8.
Samme her! :( Sluppet taket en del nå, heldigvis! Men har en del søvn og ta igjen. Og ikke turt å legge meg tidlig pga hosten, og samboer som skal opp 06, og på jobb :/

Samme her! :( Sluppet taket en del nå, heldigvis! Men har en del søvn og ta igjen. Og ikke turt å legge meg tidlig pga hosten, og samboer som skal opp 06, og på jobb :/
Ikke kjekt med underskudd av søvn :( merker det selv med gutten min som sjeldent sover natten igjennom. Bra det har sluppet taket litt :) ikke kjekt å legge seg for tidlig heller :(

Back
Topp