påvirker spiren mage sekken?

vevina

Forumet er livet
hehe kanskje et teit spørsmål, spiren er jo så liten enda, men er det mulig at den voksende livmoren presser på magesekken?

grunnen til at jeg spør er at jeg spiser mye mat, har alltid gjort det, er nok en av de store grunnene til at jeg er overvektig[&:] men uansett, nå klarer jeg absolutt ikke så spise like mye som jeg gjorde.
klager ikke altså er jo bedre med små porsjoner oftere[;)] men syns det er rart hvis den blir påvirket.

men blir i alle fall mye fortere mett nå en jeg gjorde før. og blir sånn kjempe mett.
[:)]

Jeg har det på samme måten, men tror ikke det er spira i
seg selv som gjør dette, mulig det er hormonene ? [:-]

hehe ok, begynte å lure bare, trodde ikke at det skulle påvirke megden mat man orket å spise[;)]
jammen mye rart en skal lure på[:D]

mot slutten gjør den det, men magesekken ligger langt oppe altså, så det er mer når du ikke orker julemiddagen du kan klage på det, ikke sommerens grillmat...

men jeg spiser også små posjoner, orker bare ikke. Uvel og lite matlyst, og blir kjapt mett... ikke særlig mye å legge på seg av det.

Å nei, julemiddagen!!!!!!![:o]

hehe

Jeg har det som deg vevina. Og hadde det under forrige svangerskap ogsaa. Etter foedsel hadde jeg gaatt ned 13 kg fordi jeg spiste saa lite under hele svangerskapet. Hadde overhodet ikke matlyst, og senere hadde jeg fysisk ikke plass til mat og naar oeynene blir mette foer magesekken saa er det plass til mindre da [:)] Om det begynner aa bli kritisk lite mat du faar i deg kan det vaere lurt aa tenke noeye igjennom hva du spiser saa du faar i deg riktig mat det lille du faar i deg [:)] Man kan bli underaernaert selv om man er overvektig! [:)]

sorri engelsk tastatur.

får i meg nok mat, tror jeg. litt bedre mat lyst nå en hva jeg hadde, men blir bare mindre porsjoner[;)]
men spiren tar vel til seg det den trenger uansett??

Jeg har det på samme måte. Jeg blir skrubbsulten. Føler meg bare helt tom, men når da først tar meg mat, så bruker jeg evigheter på en brødskive. Dette igjen fører jo til at jeg må spise "hele tiden". Blir jeg sulten, så blir jeg trøtt og kvalm. I dag var jeg nesten nervøs for at noen på jobb skulle mistenke graviditet. Spiste vel etter eller annet sånn ca. annenhver time.

Spiren tar det den trenger ja, det er oss det går utover...

Julemiddagen, der tror jeg jeg må be svigermor om å få slik jeg er vant til hjemmefra... vi spiser pinnekjøtt (det gjør svigers også) og hjemme er det helt vanlig at utpå kvelden, når vi har fått nok av kaker og sjokolade, så spiser vi kalde middagsrester... tror kaldt pinnekjøtt (som har vært dampet altså, så det er ikke spekemat!) kan høres godt ut...

Mmmm.. Etter all den praten om julemat, så kjenner jeg at jeg fikk skikkelig lyst på det NÅ jeg. [:D]
Det er ribbe det går i her og jeg liker best å lage den selv. [;)]
Nam nam

ORIGINAL: vevina

hehe

Å huff, det har jeg ikke tenkt på, blir jeg slik som forrige svangerskap kan jeg nøye meg med å lukte på ribba før jeg blir mett tenker jeg hehe

gleder meg til jul jeg[:D]

hehe

Var det jeg tenkte å [&o]
Satser på at jeg er SULTEN på julaften altså !
mmmmm Pinnekjøtt, begynner jo og sikkle her jo[X(]

gleder meg til jul jeg[:D]

Jeg å[:D] Skal snart begynne med julegavene [&o]
Blir mye penger som løper ut av vidue fram mot
desember/januar altså[:'(]

huff julegaver[&:] et evindelig styr.....

Har det helt likt, orker mindre mat, og blir fortere mett. Aner ikke hvorfor det er slik, men syns i grunnen det er litt greit også, kanskje kroppen sin egen måte å holde vekta på [8D]

har alltid tulla med venninden min om at den dagen jeg ble gravid kom jeg til å legge på meg minst 30 kg gjerne litt mer, men fortsetter det sånn her så er det kanskje håp om å holde et normalt vekt oppgang[;)]

hehe

Trøst deg med at du ikke ammer og kan spise kålrotstappe. Det kunne ikke jeg for 3 år siden, og det var kjedelig..[8D]

kan man ikke spise kålrotstappe når man ammer?? det er noe av det beste jeg hvet;)

Hormonene gjør sånn at man kan få treeeeig fordøyelse, alt går mye saktere så da blir det også mindre plass til masse mat om gangen:)

Nå skal ikke jeg gi dere noe vranglære men mener å huske at det er pga hormonene gjør all glatt muskulatur slappere, så derfor passerer næringen mye langsommere gjennom tarmen og gjør også slik at flere næringsstoffer blir tatt opp i blodet noe som igjen gjør at kroppen får gitt fosteret mye mer næring enn hva den kunne ha gjort ved en normal fordøyelse. Så det er jo egentlig positivt :)

Bare husk vann og fiber sånn at du slipper å drite kjetting etterhvert :P

Back
Topp