Påtvungen akunpunktur

• Trådstarter Trådstarter Eline2020
  • Opprettet Opprettet
E

Eline2020

Guest
Jordmor sa «jeg setter deg opp til akunpunktur neste uke». Jeg fikk ingen spørsmål. Er litt engstelig av meg, spurte henne om det kunne skade baby men hun mente ikke det da. men hun burde vel spurt meg først? Eller er det en så mild behandling av alle kan bare gjøre det?

Det er ikke farlig i alle fall, og om kroppen din ikke er mottagelig så vil det heller ikke ha noen effekt. Merkelig å ikke spørre om du vil, men jeg hadde i alle fall tatt imot tilbudet :) Gikk til modningsakupuntur 3-4 ganger i forrige svangerskap uten noen effekt på annet enn lommeboka, men da jeg fikk satt nåler på sykehuset hadde de god virkning!

Heldig! Jeg har så lyst på en akupunkturtime selv, men jordmor mente at jeg ikke trenger siden jeg har en selvstartet komplikasjonsfri fødsel bak meg :arghh: Hun skulle likevel høre, så kan jo hende jeg får lov, men tviler...

Jordmor sa «jeg setter deg opp til akunpunktur neste uke». Jeg fikk ingen spørsmål. Er litt engstelig av meg, spurte henne om det kunne skade baby men hun mente ikke det da. men hun burde vel spurt meg først? Eller er det en så mild behandling av alle kan bare gjøre det?
Du trenger ikke være redd for at det skal skade på noen måte siden det har vist å ikke ha noen effekt på svangerskap når man måler mot kontrollgruppe, men det er helt uakseptabelt av jordmor å sette deg opp på noe sånt uten å spørre om du ønske det

Akupunktur har ingen bevist effekt på modning mot fødsel - men akupunktur før fødsel har bevist effekt på hvor raskt kroppen/livmoren kommer seg etter fødselen. Så kjør på! Men om du ikke vil så sier du nei, hun mente det nok bare som positivt, fordi dette er noe de aller fleste ønsker. Om du ikke vil ha timen så sier du bare at nei takk akupunktur er ikke for meg.

Hvis du ikke vil så sier du bare "nei takk". Ingen kam presse deg til noe du ikke vil.
Jeg sier nei stadig vekk :P. Feks når legen skaø veie meg på svangerskapskontroller

Du skal ikke gjøre noe du ikke føler deg helt trygg på selv. Det blir som å ta på seg en ekstra bekymring. Gjør kun det du føler er trygt. Jeg tok det med dattera mi og endte opp med å bli igangsatt 13 dager på overtid. Denne gangen tørr jg ikke. Er redd de setter en nål feil og plutselig skjer det noe annet skummelt i stedefor. Og siden det ikke hjalp sist, så ser jeg ingen grunn til det nå.

Det er jo bare å si neitakk eller avbestille. Jordmor kan da ikke bare bestemme at du skal ha behandling du ikke ønsker :)

Akupunktur har ingen bevist effekt på modning mot fødsel - men akupunktur før fødsel har bevist effekt på hvor raskt kroppen/livmoren kommer seg etter fødselen. Så kjør på! Men om du ikke vil så sier du nei, hun mente det nok bare som positivt, fordi dette er noe de aller fleste ønsker. Om du ikke vil ha timen så sier du bare at nei takk akupunktur er ikke for meg.

Oi det viste jeg ikke. Jeg fikk akupunktur helt i starten når de satte meg igang nå. Og jeg har vært helt fin siden fødsel. Ikke noe rifter, ikke noe vondter og føler jeg fikk kroppen min raskt tilbake. Har heller ikke blødd så mye denne gangen som med de 2 andre. Så kanskje det er grunnen da.

Back
Topp