Påskeverksted :)

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Dere som pleier å ha påskeverksted hjemme.. Hva lager dere? :)
Hva lager barna i barnehagen? På skolen? :)

Vi pleide å male egg og å så kasje i melkekartonger :)

Vi maler egg drikker eggedosis lager marsipan konfekt og påskepynt som en tradisjon

Kult! Hvordan tenker du å lage det?
Enten så kjøper du et ferdig og tar av pynten og lager ny.

ELLER

Lage et nytt egg ved å bruke avis sider og lim som man lagde masker på skolen før i tiden:)

Enten så kjøper du et ferdig og tar av pynten og lager ny.

ELLER

Lage et nytt egg ved å bruke avis sider og lim som man lagde masker på skolen før i tiden:)
Gleder meg til å se hvordan egget blir :)
Skulle ønske jeg var kreativ, jeg også..

Da jeg var liten, eneste påskepyntene jeg husker, var å fargelegge en utklippet hønetegning (det var to tegninger limt sammen med tråd mellom) så limte vi fjær til halen, og så var det en utklippet tegning der vi limte krøllet kreppapirkuler på som en kylling :)

Vi maler påskeegg av isopor. :) Ble ingenting i fjor pga fødsel, så i år kliner vi til igjen. ;) Tenker litt å henge dem i noen kvister vesla har tatt inn.

Vi har malt egg av plast isopor, noen er laget om til kyllinger og noen er bare egg, noen han her og noen har pinner. Ellers så har vi malt syltetøyglass og dekorert som vi har lyst, frøknas med bare farger og fjær mens jeg har malt kylling. Så har vi laget kyllinger og påskeharer i filt og papp. Figurer av piperensere. På skolen har de kommet hjem med en kylling og en boks med karse.

Back
Topp