Påsketur på fjellet 5 uker før termin?

hegavik

Blir kjent med forumet
Hei! Samboeren min har så lyst å reise på fjellet i påsken for å være der fra torsdag til søndag.. Det er da 5 uker til termin. Storebror fikk jeg 2 uker før termin og hadde så kjapp fødsel at han ble født hjemme. Dette svangerskapet har jeg vært mye mer aktiv og har en "feeling" på at fødsel kan starte før termin denne gangen også, selv om jeg også tenker at jeg kan komme til å gå over termin.. Hadde dere reist? Er vell liten sannsynlighet for at fødselen starter 5 uker før termin, men tenker likevell at det hadde vært kjipt å være såå langt borte fra sykehuset, i tillegg til at det kan bli travelt å løpe etter en 3 åring i snøen:p samboeren min vil jo selvsagt stå på ski, og det samme gjør resten av familien hans som også skal reise.. Er det urimelig av meg å spørr om han kan reise og at jeg og storebror blir hjemme?

Sent from my iPhone using BV Forum

Syns ikke det er urimelig å be om at dere i år blir hjemme og koser dere med hjemmepåske i stedet for. Hvor langt opp i fjellet er det og hvor langt er det å kjøre til sykehus? Vi skal på hytta i påsken, men det er ikke lenger borte enn at det er ca samme avstand til sykehuset, og at jeg må hjemom og innom andre steder for sånne vanlige ting som behandlig, omvisning på sykehuset osv mens vi er der.

Hvis du ikke føler det er lurt å reise så hadde jeg ikke gjort det. Vil bedt samboer ta med seg treåringen også jeg. Så får du slappet litt ekstra ;)

jeg hadde nok ikke reist da,hadde nok heller satset på en hjemmepåske:) Tror nok ikke mannen min hadde turt og reist bort med meg uansett så nærme termin:)
Hvertfall vist din forrige fødsel ente med hjemmefødsel,hadde jeg nok holdt meg nærme hjemme\sykehus:)

Blir vell va 5 timer borte fra sykehuset, mens hjemme bor vi 20 minutter fra sykehuset.. Får satse på hjemmepåske tror jeg, føler hvertfall at jeg slapper mer av hjemme

Nei, jeg hadde ikke reist. Lærte på kurs i går at fødsel nr 2 er den som går fortest, og hadde ikke tatt sjansen. Ikek fordi at sjansen er så stor for at fødselen skal starte, men fordi det da er to uker til du er i termin, og kan føde når som helst, så jeg ville ikke utsatt kroppen og hodet for den anstrengelsen, men brukt ferien til å hvile :)

Jeg hadde ikke reist. Og det hadde nok ikke mannen heller fått gjort når det er snakk om så langt unna! Her er det 4 uker igjen til termin i morgen, og vi kommer ikke til å reise noen plasser. Ferien blir brukt til å slappe av :)

Godt at det ikke bare er meg som tenker sånn:) tenker nok at det blir påskekos og avslapping hjemme ja!:))

Jeg hadde ikke reist og ma'en har fått forbud mot jobbreiser nå frem til fødselen, selv om dette er første fødsel og de sier en pleier å gå over termin da. Tar ikke sjansen med så mye kynner, mensensmurring og falske rier jeg har for tiden. De sier jo at det går fortere for flergangsfødende...og du har jo allerede født før termin første gang så ;)

Back
Topp