Påsketråd!!

Jeg bruker som regel å ha med pinnekjøtt eller lammelår når vi drar på fjellet.. Men med dagens kvalme og hvor enkelt det lar seg gjøre så blir det InderøySodd til påske i år. Bare å varme opp og koke poteter og gulrøtter så er det klart :-)

Ellers blir det nok masse påskesnacks ;) Og tror det blir min tradisjonelle påske-troikakake ;)

Jeg bruker som regel å ha med pinnekjøtt eller lammelår når vi drar på fjellet.. Men med dagens kvalme og hvor enkelt det lar seg gjøre så blir det InderøySodd til påske i år. Bare å varme opp og koke poteter og gulrøtter så er det klart :-)

Ellers blir det nok masse påskesnacks ;) Og tror det blir min tradisjonelle påske-troikakake ;)
Troikakake??? Det hørtes spennende ut, vil du dele oppskriften kanskje?

KvikLunsj, Appelsiner, Kakao, Utekos, Familietid.

Påskegodt!

Årets første grillings? :)

Og selvfølgelig så skinner sola ;)

ÅÅÅÅÅÅÅÅ gleder meg allerede til påske jeg!!! Skal bli fint med familietid og sol.

Jeg tenkte jeg skulle koke frokosteggene våre sammen med litt løk, da blir de visst gule i skallet :) Men er litt usikker på smaken da....

Her blir det spill og god mat. Satser på at noen av hagemøblene er satt ut på gården, så vi kan sitte ute å nyte en kopp kakao/kaffe i sola :) Mens lillemann kanskje kan leke i sandkassen sin igjen :) Her smelter snøen som bare det!! :)

Tror kanskje jeg skal lage min egen marsipan i år :) Spennende!

Men fikk veldig lyst til å lage den troikakaken som ble nevnt her :)

Vi skal til svigerfamilien i Sverige i år, så får nok ikke beholdt alle tradisjonene jeg har hjemme. Men skal ta med meg tradisjonen med den store påskeeggjakten! :-D Jeg lager alltid skattejakt/rebusløp til resten av familien, der de skal finne hvert påskeegg med masse påskegodt :-)

En tradisjon jeg savner fra jeg var barn er å male påskeegg! Men fra og med neste år har jeg forhåpentligvis en liten jente eller gutt jeg kan begynne å ta med på sånne tradisjoner (kanskje litt for liten i 2014, men i 2015 i alle fall ;-)).

ÅÅÅÅÅÅÅÅ gleder meg allerede til påske jeg!!! Skal bli fint med familietid og sol.

Jeg tenkte jeg skulle koke frokosteggene våre sammen med litt løk, da blir de visst gule i skallet :) Men er litt usikker på smaken da....

Her blir det spill og god mat. Satser på at noen av hagemøblene er satt ut på gården, så vi kan sitte ute å nyte en kopp kakao/kaffe i sola :) Mens lillemann kanskje kan leke i sandkassen sin igjen :) Her smelter snøen som bare det!! :)

Tror kanskje jeg skal lage min egen marsipan i år :) Spennende!

Men fikk veldig lyst til å lage den troikakaken som ble nevnt her :)

http://itoneroseshage.blogspot.no/2012/03/hvordan-farge-egg-i-nydelige.html
Sånn pleier vi å gjøre. Det blir det ikke smak av heller.
Kokte egg i masse forskjellig fine farger ;)

Vi skal til svigers, ser ikke de så ofte, så da blir det noen dager der :)

Ellers blir det, tradisjonen tro, fjelltur(er), andre turer med familie/venner, påskeegg påskeaften, appelsiner (for de andre, jeg tåler ikke), farga egg til frokost og/eller tur, en kvikklunsj må det vel også bli... Er ikke hytte eller ski på oss, men er mye ute i sol (det må det jo være i påsken ;)) og koser oss sammen som familie og sammen med andre. Og ja! Årets første båttur (fisketur tells ikke) må det vel bli!! Kanskje grille også?

Så bra!!!! Gleder meg masse til å prøve! Har du prøvd med vanlig konditorfarge fra butikken?

Nei det har jeg ikke, bruker bare wilton sine konditorfarger.
De er helt fantastiske :D

Nå passet d jo akkurat med at min kjære skal i nordsjøen i påsken, så då får jeg kose meg så godt jeg kan me de små her hjemme. formen er ikke på topp, så tror jeg dropper fjelltur, men blir nok fyrt opp i bålpanna i hagen, til å koke egg og spidde pølser. påskeharen pleier å komme innom me egg som han gjemmer i hagen, så d er jo stas å finne;) ellers bor vi ved sjøen så fiske litt er jo aqllti bankers;)

Back
Topp