Påskeplaner

Mada

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
MayDay2021
Har dere noen planer for påske? Eller koselige ideer å dele? :)

Her er vi helt blank på hva vi skal gjøre, og ikke klarer jeg så mye heller. Hytta er 1 times skitur unna, og det tørr jeg ikke i tilfelle fødselen skulle starte :hilarious: Men vil jo gjøre det så fint som mulig for toåringen :)

Her ser det ut til at planane har gått i vasken, så eg kjem vel til å sitte her og sture for at eg ikkje får heim verken klesskap til barnerommet eller tripp-trapp stol før fødsel, som eg hadde tenkt å montere i påska. Ein 6t biltur tur/retur fristar lite no, for å skulle få henta det :yuck:

Så eg håpar på fint vær, så vi i vert fall kan kose oss litt ute i skogen med bikkjene, kanskje tenne bål og grille litt. Og så må eg få baka litt ymse bollar, som eg har hatt planar om i vekesvis, men som eg aldri har hatt heilt ork til å starte på :rolleyes:

Montere sprinkelseng og sånne ting. Prøve å få lest en bok. Høre påskelabyrinten. Være ute med 2 åringen. Finne ut om det er mulig å oppdrive plantejord i denne byen. Sove.

Ta i mot samboer som kommer hjem fra 7 mnd tjeneste i utlandet :Heartblue Han må jo sitte i innreisekarantene, så vi får satse på bålpannekos i hagen og noen turer i nærmiljøet :happy:

Har bestilt fint vær :p planen er å innta takterrassen med påskegodt og strikketøyet :)
Kanskje det blir litt baking på meg, og litt ekstra gode middager :)
Håper jeg orker å gå et par turer også :happy:

Kommer helt an på været. Men grilling på terrassen i sola, spise snop og kose oss sammen er noe av planen i hvertfall. :angelic:
Samt litt småfiks som må gjøres før baby kommer også. :happy:
Frøkna skal være hos pappaen sin, så blir bare samboeren min og meg stort sett. Og muligens leietakeren :)

Vi planlegger halve uken på hytten ved kysten. Er ikke meldt supert vær, så prøver å finne aktiviteter på pintrest som er gøy for mor og 2 åringen.

Vi tenker noen få dager på svigers sin hytte (de er ikke der altså), siden jeg trenger å se noe annet enn husets fire vegger nå (innelåst pga bekkenløsning). Ellers blir det å gjøre klart for lillesøster og forbedre tvillingenes soverom. Kryssord, påskeflax og snop, og så tenkte jeg å male kokte egg med barna, gjemme de i hagen og gå på eggjakt :)

Vi hadde ikke noen reiseplaner, vurderte å leie hytte,men var for sent ute. Like greit nå da mtp de nye tiltakene. Tenker det blir gode middager, spillkveld, ost og kjeks-kveld, grave litt ute i hagen nå når våren har begynt å komme, grille, gå turer ved sjøen, ferdigstille et oppussingsprosjekt. En del er litt væravhengig da. Ved dårlig vær blir det nok å leke inne, strikke, male, se barnetv og ta livet som det faller seg:)

Mannen skal jobbe de tre arbeidsdagene. Håper jeg får avlastning med de to andre barna de dagene, jeg kan ikke være alene med de i tre dager uten barnehage. Tanten deres skulle komme men ser jo ut til at den planen går i vasken... heldigvis har jo farmor og ei tante her som vi kan være sammen med :-) ellers blir det vel rolige dager og kos med de to små!

Back
Topp