Påskemiddag

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Merker at noen spiser påskemiddagen på langfredag, noen på påskeaften og noen på 1.påskedag. Hva pleier dere i gjøre? Og hva spiser dere? Spiser alle lam, eller finnes det andre mattradisjoner knyttet til påsken?

Vi har ikke en påskemiddag.
Vi har god middag hele påsken.

Vi har ingen tradisjoner på noen spesiell mat. Pleier å ha litt ekstra god mat da. Men i dag har vi hatt taco :p:D

Lammelår laget jeg på torsdag, med rester fredag. Mest fordi det passet best sånn. Ingen store påsketradisjoner ellers, men jeg vil alltid ha lammelår en gang i påsken.

Vi har påskelam enten på påskeaften eller første påskedag

Ingen faste tradisjoner, men har vanligvis typisk påskemiddag med familien min søndagen. Da er det ofte lammelår på menyen, men det er ikke sånn at vi må ha lam i løpet av påsken.

Samme her.
Elsker lam, så blir alltid minst et lamme måltid i påsken

Jeg har hittil spist skinkesteik, pinnekjøtt, lammelår og roastbiff og har en indrefilet av svin til i morgen.

Vi har ikke noen spesiell dag vi spiser ting på. Men vi pleier å samles hele familien og å spise god middag på første påskedag :) I dag ble det grillmat :) Ellers pleier vi gjerne å spise skinkestek i påsken!

Vanligvis påskeaften, men i år ble det langfredag da det ikke passet på lørdag for alle :)

Back
Topp