Påskehandel

Han det litt inn i dag, men ikke alt. Trenger hvertfall lammelår. Kjøpt inn det vi pleier å spise. Men er håpløst å få tak i joika. Vi er av de som ser ut som vi hamstrer det, men vi handler like mye til vanlig. Både jeg og unga elsker der. Kylling er ett must. Kjøttdeig. Toro lasagne pakke, mozaka, gryterett. Ris. Har skuffen full av pasta så skal ut å se om det er mulig å få tak i noe til den pastaen. Barna her elsker også stekt laks så det må jeg huske. Kjøpt en del frossen grønnsaker. Jeg handlet såpass mye med to barn at damen bak meg hjalp meg med å pakke ned varene og hjalp oss til bilen. Sitter å lurer litt på hva f jeg kjøpte. Må bli flinkere til å lage liste kjenner jeg

Kjøper inn det vi bruker å kjøpe til vanlig + Lammelår og påskegodteri. Butikken er jo bare ekstra stengt skjærtorsdag, langfredag og 2 påskedag så ser ingen grunn til å hamstre inn

Kjøper inn det vi bruker å kjøpe til vanlig + Lammelår og påskegodteri. Butikken er jo bare ekstra stengt skjærtorsdag, langfredag og 2 påskedag så ser ingen grunn til å hamstre inn
Ingen har vel sagt noe om å hamstre. Men å handle for lengre periode i stedet for flere ganger. Vil helst unngå butikken neste uke og spesielt onsdag. Vi pleier å handle hver dag så dette er veldig nytt for oss. Handler litt i blinde, men handlet for 2.5 uke siden og gikk tom for middager i dag. Mye man kan lage av hva som er i skuffen fra før av.

Ingen har vel sagt noe om å hamstre. Men å handle for lengre periode i stedet for flere ganger. Vil helst unngå butikken neste uke og spesielt onsdag. Vi pleier å handle hver dag så dette er veldig nytt for oss. Handler litt i blinde, men handlet for 2.5 uke siden og gikk tom for middager i dag. Mye man kan lage av hva som er i skuffen fra før av.

var kanskje litt feil bruk av ord. Ukeshandler vanligvis så for meg er det ikke så stor forskjell. Hvis jeg skulle kjøpt inn ekstra bare fordi butikkene var steng noen få dager hadde det blitt å hamstre hvis du skjønner

var kanskje litt feil bruk av ord. Ukeshandler vanligvis så for meg er det ikke så stor forskjell. Hvis jeg skulle kjøpt inn ekstra bare fordi butikkene var steng noen få dager hadde det blitt å hamstre hvis du skjønner
Ja den ser jeg. Jeg har altid slitt med ukeshandling da jeg er dårlig på å se fremover og dårlig på å bestemme meg.

Vi handler for å slippe å dra ekstra i butikken , hamstrer ikke av den grun:)

Har aldri hatt spesiell handling til påske :p skal vel ha noen grillpølser :p

Jeg pleier ikke å handle til påske jeg heller men det er fordi vi er på hytta med svigers. Svigermor har feiret påsken på hytta siden Hu var 5. Så dette er veldig rart for Hu. Og jeg får bare håper jeg kjøpt for mye og ikke for lite. Jeg hamstrer baby mat da. Livredd for at babyen skal gå tom siden det ikke går ann å be han om å spise ei pølse eller noe fast food.

Neida, men vi prøver å ukeshandle + til vanlig, og iom at vi handla i kveld planla jeg for påskedagene og, så vi ikke må ukeshandle neste tirsdag eller onsdag. Ser flere butikker oppfordrer folk til å være ute i god tid og unngå at alle skal handle på likt onsdag og lørdag neste uke.

ser at ordet hamstring ble feil brukt da min mening med order ikke kom tydelignok frem,
Men siden butikkene ber oss ikke handle på onsdag og ikke handle på lørdag, vi handler vanligvis alltid den lørdagen, for som mannen sier "det er bare stengt to dager så åpner det på lørdag!" så må vi handle inn for en hel uke, og det er mer enn vi gjør selv i sidde corona tider. Vi gikk fra å handle 6-7 ganger i uka til å handle ca 2 ganger i uka, før og etter helga.

Så for å handle inn for hele påsken og ikke på de dagene de ber oss unngå må vi lage en god liste og handle dobbelt så mye som vi pleier. Og det er fem av oss så det vi pleier er en del.

Jeg pleier ikke å handle til påske jeg heller men det er fordi vi er på hytta med svigers. Svigermor har feiret påsken på hytta siden Hu var 5. Så dette er veldig rart for Hu. Og jeg får bare håper jeg kjøpt for mye og ikke for lite. Jeg hamstrer baby mat da. Livredd for at babyen skal gå tom siden det ikke går ann å be han om å spise ei pølse eller noe fast food.
Er noe av det vi har kjøpt inn ekstra av også, faktisk. Men det er normalt for oss, liker å ha for 2 uker.

Snop, enda mer snop, og så litt snop til. Og Pepsi max.

Vi tenker også å handle en del ting som holder seg i dag, og slippe storhandel på askeonsdag formiddag..

Det blir lam i påsken, ihvertfall. I kveld skal mannen fylle på med frysevarer, tørrvarer, og ting med lang holdbarhet. Faren er at da blir vi plutselig beskyldt for å hamstre.. damned if you do, damned if you don't..

Snop, enda mer snop, og så litt snop til. Og Pepsi max.

Vi tenker også å handle en del ting som holder seg i dag, og slippe storhandel på askeonsdag formiddag..

Det blir lam i påsken, ihvertfall. I kveld skal mannen fylle på med frysevarer, tørrvarer, og ting med lang holdbarhet. Faren er at da blir vi plutselig beskyldt for å hamstre.. damned if you do, damned if you don't..

Askeonsdag var i februar (den henger sammen med fastelavn og de dagene der, starten av fasten) Så akkuat å handle til påske på askeonsdag er du et par mnd for sent ute til uansett ;)

Askeonsdag var i februar (den henger sammen med fastelavn og de dagene der, starten av fasten) Så akkuat å handle til påske på askeonsdag er du et par mnd for sent ute til uansett ;)

Skal herved referere til det som lilleskjærtorsdagsaften.

Jeg har faktisk tydd til menyforslag fra Matprat og så tatt utgangspunkt i hva vi hadde i fryseren. Fant litt mer spennende vri på retter av råvarer vi gjerne har til vanlig, som for eksempel kyllingfilet og torsk. Vi fant også lammestek på tilbud, så det erstatter det sedvanlige lammelåret. Brød baker vi oftest selv, men har ett par liggende i fryseren. Ellers var jeg og handlet inn tørrvarer, fisk til å fryses, kjøttdeig, brus og en del snop i går kveld. Må stort sett handle inn melk, frukt og grønt, litt pålegg og mer snop før påske :)Satser på å ordne resten på mandag.

Back
Topp