Påskehandel

Kengu

Forumet er livet
VIP
Hva står på lista deres?
Ser det anbefales å handle tidlig i år, så jeg tenkte å kjøpe inn frysevarer nå hvertfall.

Snop og mat.

Også hadde jeg tenkt at vi skulle ta et tidspunkt der er få andre, og ta alle ungene kjapt inn på obs og drite Ivar vi sikkert finner det billigere et annet sted og kjøpe dem joggesko (viking goretex) alle tre og jakker til to av dem.
Siden butikkene ikke så gjerne tar varer i retur pga smittefare så var det best tenkte jeg.
. Men så gir de klar beskjed om å ikke ta med hele familien på påskehandelen.

Vel. Jeg har tre unger som trenger nye sko og to som trenger jakke.

Vi kunne tatt bare det og ikke hatt med ungene på mat og snop og sånt.

Men seriøst.

Middager. Flere. Så mange vi har plass til å oppbevare. Diverse kjøtt, i hovedsak. Og tilbehør selvsagt.
Brød. Så mange det er plass til i fryseren, korrigert mot plass til middag (den er rimelig ful, l av ting som har lagt der urimelig lenge. Vi bør ha en prosess på det også)
Melk, utfra plass i kjøleskapet, veid opp mot middager der.
Litt pålegg, egg, mye egg og bacon,
Oboy, og sikkert kaffi
Godteri. Godteri og godteri
Og potetgull.
Og saft, evt noe brus.

Og havrefras som yngste er glad i, og yoghurt.
Og apoteket, movicol, gjerne paracet og hvite hansker (til eksem hender, som ikke tåler så mye vask og derfor må smøres på natta) til eldste og evt yngste.

Snop og mat.

Også hadde jeg tenkt at vi skulle ta et tidspunkt der er få andre, og ta alle ungene kjapt inn på obs og drite Ivar vi sikkert finner det billigere et annet sted og kjøpe dem joggesko (viking goretex) alle tre og jakker til to av dem.
Siden butikkene ikke så gjerne tar varer i retur pga smittefare så var det best tenkte jeg.
. Men så gir de klar beskjed om å ikke ta med hele familien på påskehandelen.

Vel. Jeg har tre unger som trenger nye sko og to som trenger jakke.

Vi kunne tatt bare det og ikke hatt med ungene på mat og snop og sånt.
drite Ivar:laughing001

Grillkjøtt
kjøttdeig og saus
noe lamm
poteter
Pølse og tilbehør
Saft
Brus
Chips
glutenfri pasta
egg
plantemelk
gf mel kanskje
frossen brødmat

Hva står på lista deres?
Ser det anbefales å handle tidlig i år, så jeg tenkte å kjøpe inn frysevarer nå hvertfall.

vi skal ha lammelår, skinkestek, grille en dag, og resten blir dypdykk i fryseren. Handler inn så vi har av basevarer, frukt, grønt og drikke:)
Og selvfølgelig nok snop, kan ikke risikere å gå ned i vekt i påsken når jeg har gått opp en del pga hjemmekontor:hilarious:
Har allerede begynt å ta med ting som ikke er farlig at står pga dato, så blir nok ikke gigasvær handel på mandag/tirsdag:)

Brød til att fryse ned
Lammelår
Litt snop
Sikkert potet
Pålegg

Jeg har iallefall kjøpt en lammestek:D

Jeg er ikke noe glad i kjøtt som gravid, så vi går for ganske vanlige middager. Handla inn for 12 dager nå i stad, men typ til pizza, blomkålsuppe osv. De var tomme for gjær, så vi må kanskje tenke litt alternativt etter hvert men.

Jeg har planlagt middager til og med 13.april,
så alle ingrediensene vi behøver til middagene er på listen.

i tillegg må vi ha
GJÆR (hvis enda tomt må jeg kjøpe ferdigbakst)
melk
egg
ost
kjøttpålegg
paprika
agurk
ingredienser til salater
snop
juice
Brus
Yoghurt
frukt (appelsiner er et must )